Pirmais zemās grīdas tramvaja vagons jau ir Rīgā, taču līdz rudenim ielās tas izbrauks bez pasažieriem. Pagaidām jaunais, 1,82 miljonus latu vērtais vagons tiks testēts, lai pārliecinātos, vai tas ir piemērots pārbūvētajiem sliežu ceļiem.
Pirms apmēram diviem gadiem vairākas bankas piešķīra sindicēto aizdevumu pašvaldības uzņēmumam Rīgas satiksme (RS) zemās grīdas tramvaja projekta īstenošanai. Lai modernizētu infrastruktūru un iegādātos vagonus, tika ņemts aizdevums nepilnu 100 miljonu latu apmērā (142,2 miljoni eiro). Pēc Neatkarīgās rīcībā esošās informācijas, aizdevumu jāsāk atmaksāt 2013. gadā. Jau pirms vairākiem gadiem tika aprēķināts, ka projekta īstenošanas kopējie izdevumi varētu būt 500 miljoni latu, taču izskanēja arī bargākas prognozes – viss maksās daudz dārgāk. Projektu paredzēts īstenot septiņos posmos līdz 2032. gadam.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja vietnieks Jānis Ādamsons (SC) stāsta, ka līgumu ar Čehijas uzņēmumu Škoda Transportation lauzt nav izdevīgi, jo tik un tā nāksies samaksāt visu tramvaju vagonu vērtību. Viņš saka: "Pirmo posmu realizējam, pēc tam skatīsimies, vai nav iespēju [ar infrastruktūras nodrošināšanas vajadzībām saistītos darbus] veikt Rīgā." J. Ādamsons pagaidām nav pārliecināts, vai šo ideju izdosies īstenot. "Līgums noslēgts, cenas neadekvātas, manuprāt. Tas ir ekonomiski neizdevīgi tagad," viņš vērtē. Taču, ja izdotos panākt, ka nākamie darbi tiek veikti Latvijā, tas nozīmētu gan jaunas darba vietas, gan lētākas izmaksas, jo izdotos ietaupīt vismaz uz transportēšanas rēķina. Pēdējā laikā Rīgas domē par šā projekta izmaksām nav spriests, Neatkarīgajai apliecina arī deputāts Olafs Pulks (JL). Runa ir par to, cik izmaksās infrastruktūras pielāgošana, kā arī vagonu piegāde Rīgai. Zināms, ka viens zemās grīdas tramvajs izmaksā 1,82 miljonus latu, jo kopumā pirmo 20 zemās grīdas tramvaja vagonu ražošana izmaksās 36,4 miljonus latu (52 miljoni eiro). Jaunais tramvaja vagons speciāli Rīgai izgatavots Čehijā, un turienes speciālisti apgalvo, ka tas ir vismodernākais uzņēmumā izstrādātais modelis. Līdz šā gada beigām plānots piegādāt visus līgumā paredzētos 20 tramvaja sastāvus.
Pagaidām zemās grīdas tramvaja dēļ ir modernizēta iebraukšana depo zem VEF Gaisa tilta, turpinās arī sliežu ceļu un kontakttīklu pārbūve krustojumos, jo jānomaina pārmijas un kontakttīkli, kā arī platākā leņķī jāizveido pagriezieni. Tomēr jauno vagonu tehniskajai apkopei nepieciešams speciāls cehs, bet, kamēr tas tiks uzbūvēts, darbiem pielāgos citu depo. Arī tas prasa līdzekļus. Pagaidām zināms vien tas, ka par jaunā ceha būvniecības izmaksām varēs spriest pēc tehniskā projekta izstrādes. Līdz šim RS ir informējusi, ka līdzšinējā 6. maršruta tramvaja sliežu un kontakttīklu pārveide, depo pārbūve un jauna depo celtniecība notiekot iepriekš paredzēto 100 miljonu latu ietvaros.