Šogad Ziemassvētku tirdziņa pircēji - apdomīgāki, tirgotāji - inovatīvāki

© F64

Gada nogales īpašo atmosfēru vēl var pagūt noķert Doma laukumā, kur visus svinētājus gaida Ziemassvētku tirdziņš.

Tirdziņa organizētāji, SIA "Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņš", secina, ka šī gada tendence klientu uzvedībā ir atturīga izturēšanās. Tirgotāji savukārt šogad izceļas ar mazo inovāciju ieviešanu savā piedāvājumā, ko novērtē arī pircēji.

"Ja pagājušajā gadā izteiktu pircēju aktivitāti novērojām tieši ap Ziemassvētkiem, tad šogad apmeklētāji pirkumus decembra laikā veic mēreni - atnāk vienreiz, otro reizi, iepazīst piedāvājumu un tikai tad iepērkas. Apmeklētāji vairāk kā citus gadus bauda atmosfēru - silto ēdienu un dzērienu piedāvājumu, kultūras programmu. Ja līdzi ir bērni, tad tiek iemēģināts karuselis, apskatīti dzīvnieciņi, izbraukts ar poniju. Tā kā lielākais vairums ir vietējie pircēji, tad mājražotājiem šāds lēnāks ritms palīdz ieinteresēt potenciālos klientus ilgtermiņā - nodemonstrēt un pastāstīt par savu preci, izcelsmi, kur tā pieejama ārpus tirdziņa," stāsta Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņa direktore Ingūna Vucena un norāda, ka svētku noskaņas baudītāji tirdziņā uzturētos vēl vairāk, ja būtu ziemai atbilstošāki laika apstākļi - brīvdabas Ziemassvētku tirdziņu lielākais traucēklis ir nevis aukstums, bet lietus.

Trīs mazās Ziemassvētku tirdziņa inovācijas

Tirgotāju piedāvāto preču klāstā šogad raksturīgas dažādas mazās inovācijas: "Mājražotāji, kam tas bieži vien ir ģimenes bizness, kļūst arvien radošāki. Patīkami redzēt, ka tradicionālais piedāvājums tiek papildināts ar jaunām, līdz šim neredzētām lietām. Radot savu īpašo produktu, kas atšķirīgs no līdz šim redzētā, mazie ražotāji gūst lielāku atpazīstamību, tādējādi veicinot arī sava klasiskā piedāvājuma noietu," skaidro tirdziņa vadītāja un papildina, ka klienti arvien vairāk novērtē produktu uzlabojumus. Piemēram, visiem patīk skaisti, rakstaini ar rokām adīti cimdi, bet ja meistare cimdos pēc vecmāmiņas metodes iedarina truša vilnu - tā ir tradīcijās balstīta inovācija un cimdi kļūst vēl interesantāki pircējiem.

Kā mājražotāju izdomas paraugu Ingūna Vucena min 3 tirgotājus, kuri šogad spējuši tradicionālu produktu piedāvāt jaunā izpildījumā - "Kreder Factory", Sulutauru ģimenes bišu produkti un Aijas Sūnas piparkūkas.

Tradicionāli materiāli sastop mūsdienu tehnoloģijas

"Kreder Factory" ir ģimenes izlolots bizness un kopdarbs, kas šogad ir Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņa jaunums. Ar lāzeri no koka un citiem dabīgiem materiāliem izgriezti visdažādākie Ziemassvētku rotājumi, rotaslietas, piekariņi, svečturi un citas dekoratīvas un praktiskas lietas.

"Bee in" starp tradicionāliem bišu produktiem

Sulutauru ģimenes bišu produktu stendā iegādājami ģimenes radītie darinājumi un izstrādājumi - viss, ko var pagatavot no bišu dāvātajiem labumiem. Gan dažādi medus produkti, gan vaska sveces, gan arī īpašs jaunums - "Bee in" jeb kokvilnas audums, kas piesūcināts ar vasku. Šis audums ir piemērots dabīgu lietu cienītājiem, jo tajā var ietīt jebkuru gardumu, un tas uzglabāsies ilgāk. Tā ir dabīga alternatīva plastmasas maisiņiem.

Latvijā

Šobrīd norit balsošana par titulu "Gada Eiropas cilvēks Latvijā". Par titulu sacenšas trīs cilvēki - Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs, animācijas filmas "Strume" režisors Gints Zilbalodis un Lūznavas muižas pārvaldniece Iveta Balčūne. Valsts prezidents šajā saistībā vēries ar lūgumu pie sabiedrības.

Svarīgākais