Ostā remontē pasažieru kuģu piestātni

Līdz maijam Rīgas pasažieru ostas apsaimniekotājs SIA Rīgas pasažieru termināls (RPT) ir apņēmies pabeigt remontdarbus pasažieru kuģu galvenajā piestātnē. Tajā nav veikti nekādi nostiprināšanas darbi kopš cara laikiem – 1912. gada, kad Rīgā izbūvēja šo piestātni.

Saistībā ar plānotajiem remontiem aprīlī gaidāmas zināmas neērtības reisa Rīga–Stokholma kuģu līnijas pasažieriem un autopārvadātājiem.

Pārcels piestātni

RPT tehniskais direktors Jānis Dzērvītis Neatkarīgajai atzīst, ka aizvadītajā ziemas sezonā ir bijušas lielas problēmas ar veco ūdensvadu, kas atrodas pasažieru ostas teritorijā. Tas vairākkārt ir sprādzis, taču kopš marta ir uzsākti vērienīgi remontdarbi, kuru laikā iecerēts ar pāļu iedzīšanu nostiprināt piestātni, lai tā būtu droša.

"Esošā piestātne, kuru ikdienā izmanto Tallink prāmji, nav remontēta. Laika gaitā ir radušās daudzas tehniskas problēmas, piemēram, automašīnu uzbraukšana un nobraukšana no prāmja. Aprīlī uz īsu laiku prāmis piestās tuvāk Vanšu tiltam, tāpēc būs neērtības gan pasažieriem, gan autovadītājiem," atzīst RPT tehniskais direktors J. Dzērvītis.

Konkrētu laiku, kad notiks pāļu dzīšana un prāmju pārvietošana tuvāk centram, viņš nevarēja nosaukt. A/s Tallink Latvija mārketinga direktore Baiba Muceniece uzsver, ka šīs neērtības šoreiz ir atbalstāmas. "Prāmja novirze uz Vanšu tiltam tuvāk esošo piestātni, pasažieriem nozīmē uzkāpšanu uz prāmja caur autoklāju, nevis pa gājēju tuneli, kā tas ir bijis līdz šim. Taču kopumā šī ir reize, kad neērtību iemesls – piestātnes remonts – ir atbalstāms. Pēc tā atrisināsies problēmas ar drošības garantēšanu, kas saistīta ar autotransporta braukšanu uz un no prāmja," skaidro B. Muceniece.

Terminālu neuzlabos

Līdz šim vērienīgākās investīcijas pasažieru ostā ir gājēju tuneļa izbūve. Pirms divarpus gadiem apmēram miljonu latu lielās investīcijas tā būvēšanā ieguldīja Rīgas brīvostas pārvalde (RBP). Savukārt RPT investējis līdzekļus lifta un eskalatora iegādē un uzstādīšana. J. Dzērvītis piebilst, ka vienīgie investīciju darbi šogad būšot piestātnes remontā un citu ieceru neesot.

Padziļinās Daugavu

Šovasar, pēc RPT datiem, Rīgas pasažieru ostā paredzēta aptuveni 60 kruīza prāmju uzņemšana. Salīdzinājumā pērn tie bija 50 prāmji. RBP sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Leiškalne Neatkarīgajai stāsta, ka kruīzu prāmju skaits šovasar var būt līdz pat 90.

"Ceturtdien RBP valde pieņēma lēmumu par vienu no šogad veicamajiem darbiem. Tā būs Daugavas padziļināšana, lai nodrošinātu lielizmēra prāmjiem iespēju izmantot Rīgu kā pieturu. Tāpat paredzēti vērienīgi dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanas darbi, kuru veikšanai paredzēta Eiropas fondu līdzekļu piesaiste, taču šīs izmaiņas pasažierus neskars," uzsver A. Leiškalne.

Rīgas pasažieru osta kā tikai pasažieru kuģiem, prāmjiem un kruīzu kuģiem domāta piestātne ar īpaši pasažieru uzņemšanai domātu ēku uzcelta 1965. gadā. Kopš tā laika ēkā nav veikts būtisks infrastruktūras uzlabojums.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais