Rīgas domes vadība šodien plkst.12 preses konferencē informēs par pedagogu algu reformas ietekmi galvaspilsētā, aģentūru LETA informēja Rīgas domē.
Preses konferencē piedalīsies Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S), priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR) un Rīgas Valsts 3.ģimnāzijas direktors Andris Priekulis.
Tajā informēs par to, kā pedagogu darba samaksas reforma ir ietekmējusi Rīgas skolotāju algas.
Preses konference notiks Rātsnamā, 220.kabinetā.
Jau ziņots, ka pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) īstenotās pedagogu algu reformas daļa pedagogu un skolu vadītāju pauduši neapmierinātību, ka algas nav paaugstinājušās, kā iepriekš solīts. IZM mērķdotācijas apjoms pedagogu atalgojumam šī mācību gada pirmajiem četriem mēnešiem palielinājies absolūtam vairākumam pašvaldību, taču deviņām pašvaldībām tas sarucis.
Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas viceprezidente Aija Melle aģentūrai LETA pastāstīja, ka pagaidām kopējā situācija, kas radusies, pēc jaunas kārtības skaitot pedagogu algas, vēl īsti nav iezīmējusies, taču ir skaidrs, ka stāvoklis valstī ir atšķirīgs, atzina Melle. "Ir skolas, kur pedagogu atalgojums pieaug, tomēr ir arī tādas, kur samazinās," teica Melle.
Savukārt Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vadītāja Inga Vanaga aģentūrai LETA pastāstīja, ka pat vienas skolas iekšienē var būt gan ar reformu apmierinātie, gan arī neapmierinātie pedagogi. Tomēr pagaidām tās ir "tikai epizodes", līdz ar to pašlaik vēl ir pāragri spriest par kopējo situāciju, kāda radusies, izmaksājot pirmās pēc jaunās kārtības aprēķinātās algas.
IZM skaidroja, ka kopējais finansējums vispārējās izglītības iestādēm 2016.gada septembrim-decembrim ir pieaudzis par 5,7%.
Ministrijā norādīja, ka lielākajā daļā pašvaldību mērķdotācijas apmērs pedagogu darba samaksai ir palielinājies. Mērķdotācijas apmēru katrai pašvaldībai ietekmē vairāku faktoru kopums, tostarp skolēnu skaita izmaiņas, kur kopējā vairāku gadu tendence liecina par to, ka, izņemot Pierīgas reģionus, skolēnu skaits būtiski samazinās. Mērķdotācijas apjomu ietekmē arī izmaiņas noteiktajā skolotāju/skolēnu proporcijā, kuras mērķis ir risināt taisnīgu finansējuma sadali, tuvinot to reālajai situācijai, ko ietekmē demogrāfijas un migrācijas procesi.