Ceļu būvētāji Saeimā iesniegs portfeli ar sabrukuma stāvoklī esošo autoceļu sarakstu

© Didzis Grodzs/ f64 photo agency

Šodien biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) jau tradicionāli nogādās parlamentā un pasniegs Saeimas priekšsēdētājai vēsturisku portfeli ar sabrukuma stāvoklī esošo valsts autoceļu un tiltu sarakstiem un nolietojuma aktiem, aģentūru LETA informēja LCB.

Portfelis Saeimā tiks iesniegts plkst.10.

Jau pagājušajā gadā LCB iepazīstināja Saeimas deputātus ar 61 valsts ceļu un tiltu nolietojuma aktu, aicinot ikvienu valdošās koalīcijas deputātu kļūt par viena no brūkošajiem valsts ceļiem "krusttēvu" un panākt sava "krustbērna" remontu.

"Mēs apkopojām šīs ceļu būves sezonas rezultātus, un patīkami pārsteidza, ka veseliem 24% deputātu uzticētie objekti beidzot ir sagaidījuši finansējumu remontdarbiem. Diemžēl 74% deputātu ir snauduši murkšķa miegā, un ceļu sakārtošana viņus nav interesējusi vai arī nav bijusi viņu spēkos," rezumē LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Portfelī uz Saeimu tiks nogādāti divi saraksti - "baltais," kurā ir to deputātu vārdi, kuri pagājušajā ceļu būves sezonā panāca sev uzticēto objektu remontus, un "melnais" ar to deputātu uzskaitījumu, kuriem tas nebija pa spēkam.

Tāpat portfelī ir ievietotas vēstules katram likumdevējam, aicinot viņu arī nākamgad uzņemties "krustvecāku" pienākumus par kādu ceļu posmu vai tiltu.

Vēstulē, kas adresēta Saeimas priekšsēdētājai, ir izteikti LCB priekšlikumi, kuru īstenošana nepieciešama, lai uzlabotu situāciju ceļu būves nozarē.

LCB arī atgādina, ka Eiropas Savienības fondu finansējums, kas pēdējos 15 gadus ir aizvietojis valsts budžeta asignējumus Latvijas ceļu būvju un remontu finansēšanai, beigsies jau 2018.gada beigās. Tas nozīmē - ja ceļu būves nozarei netiks rasts cits finansējums, nozarei draud sabrukums, ceļi netiks remontēti pat pašreizējā apjomā, kas jau tagad ir nepietiekams un nespēj apturēt autoceļu pakāpenisku sabrukšanu, bet ceļu būves uzņēmumi būs spiesti apturēt darbību. Savukārt uzņēmumu darbiniekiem draud bezdarbs, kā rezultātā būtiski palielināsies sociālās apdrošināšanas budžeta izdevumi.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais