Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" šodien iesniegs Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA) pieteikumu par Skanstes tramvaja līnijas būvniecību, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.
Rīgas domes deputāti 11.oktobrī ārkārtas sēdē ar 34 balsīm "par" un 15 "pret" atbalstīja Skanstes tramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.
Turpmāko gadu laikā Rīgā plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) norādījis, ka tieši Skanstes rajons pašlaik attīstās visstraujāk un tieši tur būs jaunais pilsētas centrs, kur jau tagad ir jaunie banku ofisi, kā arī top dažādas vīzijas par kultūras telpu. Viņš sacīja, ka šī līnija ļaus iedzīvotājiem mazāk izmantot privāto transportu.
Jau ziņots, ka Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstībai no Kohēzijas fonda (KF) būs pieejams finansējums līdz 70 miljoniem. CFLA ir izsludinājusi projektu iesniegumu atlasi KF finansējuma saņemšanai, kas paredzēts tramvaju infrastruktūras attīstīšanai Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, lai veicinātu videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu videi draudzīgā sabiedriskā transportā.
Skanstes tramvaja līnijas izbūves oponenti uzsvēruši to, ka tramvaja celtniecības laikā varētu tikt izpostīti Lielie kapi un ietekmēti pat līdz 1500 apbedījumi. Savukārt Rīgas dome un "Rīgas satiksme" ir solījusi, ka tramvaja līnija tiks būvēta tikai pa jau esošo Senču ielu, neapdraudot kapu teritoriju.