Rīgas brīvostas pārvalde (RBP) kopā ar citiem tranzīta nozares uzņēmumiem un iestādēm aktīvi piedalījās kārtējā izstādē Transport & Logistics Minskā (Baltkrievijā).
Paralēli darbam kopējā Latvijas stendā, kur RBP piedalījās kopā ar Rīgas tirdzniecības ostu, kā arī ar pārējām lielajām Latvijas ostām un valsts uzņēmumu Latvijas dzelzceļš (Ldz), norisinājās arī konferences, neformālas tikšanās un apaļā galda diskusijas. Izstāde, kas norisinās Baltkrievijas Transporta nedēļas ietvaros, ir uzskatāma par efektīvu platformu, lai dibinātu jaunus kontaktus, reklamētu Rīgas ostu, kā arī kopīgi ar citiem nozares pārstāvjiem demonstrētu Latvijas tranzīta koridora iespējas un gatavību efektīvai kravu transportēšanai no Baltkrievijas.
Nu jau desmito reizi rīkotā izstāde Transport & Logistics šogad izcēlās ar to, ka notika mazu brīdi pirms projekta Lielais akmens pirmās kārtas nodošanas ekspluatācijā. Lielais akmens šobrīd ir lielākais infrastruktūras attīstības projekts Baltkrievijā, ko kopīgi realizē Ķīna un Baltkrievija. Tas nozīmē uzcelt industriālu loģistikas un biznesa parku netālu no Minskas, kas būs viens no svarīgākajiem atzariem Jaunā Zīda ceļa iniciatīvā, veidojot sauszemes savienojumus kravu transportēšanai no Ķīnas uz Eiropu. Rīgas ostai šajā situācijā ir būtiski demonstrēt savu konkurētspēju attiecībā pret Klaipēdas ostu, kas šā projekta ietvaros uzskatāma par sīvāko konkurenti Ķīnas kravu distribūcijai pa Baltijas jūru.
Transporta nedēļā notikušajā konferencē Ķīnas - Baltkrievijas industriālā parka «Lielais akmens» loma Baltkrievijas transporta, loģistikas sistēmas attīstībā un neformālās sarunās ar projekta attīstītājiem viņi apliecināja, ka Rīgas osta tiek nopietni apsvērta kā alternatīva attāluma ziņā tuvākajai Klaipēdas ostai. Rīgas ostas konkurētspējas uzturēšanai galvenais ir tas, lai kravu pārvadāšanā iesaistītie uzņēmumi spētu demonstrēt vienotu piedāvājumu pēc iespējas garākam posmam šo kravu ceļā. Tāda piedāvājuma veidošanos iezīmēja Transporta nedēļas laikā noslēgtās vienošanās starp Ldz un Baltkrievijas dzelzceļu par ciešāku sadarbību tranzīta koridoru tarifu noteikšanā, kā arī Ldz meitas uzņēmuma Ldz Cargo vienošanās ar Baltkrievijas dzelzceļu par efektīvāku dokumentu apriti elektroniskā veidā.
Būtisku atbalstu RBP un tranzītuzņēmumiem Baltkrievijā sniedza Latvijas satiksmes ministra Ulda Auguļa piedalīšanās un uzstāšanās izstādē un Lielā akmens celšanai veltītajā konferencē.