Jaunā tramvaja līnija, kas Rīgas centru savienotu ar Skanstes apkaimi, varētu šķērsot Lielo kapu teritoriju – tāda iespēja ir pieļauta. Pagaidām nevar pārliecinoši apgalvot, ka tā nenotiks.
Pagājušā gadsimta 60. gados Lielos kapus spiestā kārtā sadalīja divās daļās, izbūvējot Senču ielu. Ja tramvaja līnijas izbūvei būtu vajadzīgi pieci vai desmit, vai vairāk vēsturiskās kapsētas metru, tad gluži tukšā vietā tas nenotiktu, - nevarētu izvairīties no kapeņu un kapavietu, lai arī dažu, nojaukšanas, nolīdzināšanas, pārcelšanas vai kā citādi ētiskā un cienījamā veidā pārbīdīšanas uz citu vietu.
Neatkarīgā 6. septembrī rakstīja, ka pagājušajā nedēļā tika spriests par tramvaja līnijas izbūvi un varbūt pat cauri Lielajiem kapiem. Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija (VKPAI) Neatkarīgajai elektroniskā pasta vēstulē raksta, ka ir saņēmusi Rīgas pašvaldības lūgumu sniegt viedokli par turpmāko rīcību ar būvēm: kapliču, apbedījuma vietu ar dekoratīvo iežogojumu un apbedījuma vietu ar kapa pieminekli Rīgā, Klusā ielā 2, saistībā ar iespējamu tramvaja līnijas izbūvi Skanstes ielas apkaimes savienošanai ar Rīgas centru. Šīs būves atrodas valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa Lielie kapi teritorijā, kā arī šo teritoriju aizsargā UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietas statuss. VKPAI uzskata, ka Lielo kapu pārdalīšana divās daļās ar Senču ielu, iznīcinot lielu daļu Jēkaba draudzes nodalījumā esošo apbedījumu un mākslīgi nošķirot Jēkaba draudzes un Pokrova nodalījumu no pārējās kapu teritorijas, ir bijusi pilsētbūvnieciska kļūda. Un inspekcija neatbalsta Lielo kapu būvju nojaukšanu vai apbedījumu pārvietošanu. Ierosinājums - tramvaja līniju varētu izbūvēt, neskarot Lielo kapu teritoriju, bet iekļaujoties jau izbūvētās Senču ielas gabarītos.
Savukārt pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis Neatkarīgo informē, ka «precīzu tramvaja līnijas novietojumu zināsim tikai, izstrādājot tehnisko projektu, bet tā izstrāde tiks uzsākta tikai pēc Kohēzijas fonda projekta Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstība akceptēšanas». Izpētē par tramvaja līnijas novietojumu paredzēts, ka Senču ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Miera ielai, tramvaja līnija būs novietota ielas labajā pusē. «Ir bijušas konsultācijas ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju jautājumā par optimālāko tramvaja līnijas novietojuma robežu, lai pēc iespējas mazāk tiktu skarti aizsargājami objekti,» teikts atbildē Neatkarīgajai.
http://news.lv/Neatkariga_Rita_Avize_Latvijai/2016/09/07/ir-pielauta-iespeja-laist-tramvaju-caur-kapiem