Rīgas mērs atlaiž Satiksmes departamenta vadītāju

© F64

Rīgas mērs Nils Ušakovs, paužot neapmierinātību ar galvaspilsētas ielu remontu gaitu, atstādinājis no amata Satiksmes departamenta vadītāju Vitāliju Reinbahu. Tuvākajā laikā tiks lemts par viņa atlaišanu un jauna vadītāja iecelšanu. Šobrīd par pienākumu izpildītāju iecelts Emīls Jakrins.

«Šobrīd remontē trīs Rīgas ielas, un remontu kopgarums sasniedz apmēram desmit kilometrus, un tas tiešām ir apjomīgs darbs. Diemžēl Satiksmes departaments šajā situācijā nav bijis uzdevumu augstumos - daļa darbu uzsākti vēlāk, nekā tas bija plānots. Līdz ar to, lai labotu radušās problēmas, jāveic teju vai varoņdarbs,» situāciju ieskicēja N. Ušakovs. Pēc otrdien notikušās sanāksmes par ielu remontiem mērs pieņēmis lēmumu atstādināt no amata V. Reinbahu, un galvenais pārmetums viņam esot par slikto darbu organizāciju. Nākamajā domes sēdē 30. augustā ir paredzēts skatīt šo jautājumu, piedāvājot deputātiem nobalsot par V. Reinbaha atlaišanu. Būvniecības sezonas beigās izvērtēs arī dažu citu departamenta darbinieku paveikto vai nepaveikto, izlemjot par viņu atstāšanu vai atlaišanu. Pašlaik par struktūrvienības vadītāja pienākumu izpildītāju izraudzīts Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieka padomnieks Emīls Jakrins. Vai E. Jakrins kļūs par pilntiesīgu vadītāju vai tas būs kāds cits kandidāts - par to domāšot pēc ielu remontdarbu pabeigšanas. Iespējams, ka uz šo amata vietu rīkos konkursu.

Runājot par ielu remontu termiņiem, N. Ušakovs norādīja, ka atturētos būvniekiem kaut ko pārmest. Neskaidrību gan esot daudz, arī par to, vai paspēs nodot ekspluatācijā atsevišķus ielu posmus. Ir vienošanās, ka braucamās daļas pabeigs līdz 1. septembrim, vēl esot jautājums par Lāčplēša ielas posmu no K. Valdemāra līdz Brīvības ielai. Ietves gan varētu būt gatavas tikai «septembra padsmitajos datumos». Termiņus precizēs pēc nākamās sanāksmes ar būvniekiem, un tad publiskos konkrētus datumus, kad kuru objektu pabeigs. Rīdzinieki nereti mēram vaicājot arī par paveiktā kvalitāti - viņš varot nomierināt: vēl celtnieki nav saņēmuši par darbu nevienu eiro centu. Un tas esot ļoti efektīvs instruments attiecībā uz kvalitātes nodrošināšanu.

Šādu mēra lēmumu atzinīgi novērtējuši arī domes opozīcijā esošie deputāti. Olafs Pulks gan izsaka izbrīnu - kāpēc tas nav ticis darīts agrāk? Proti, pirms mēneša jau bijis ierosinājums atlaist V. Reinbahu, taču tad pozīcijas partijas to esot vienbalsīgi noraidījušas. Viņam esot grūti spriest, kas ir mainījies mēneša laikā. Vienīgi tas, ka kļuvis vēl sliktāk un Rīga ir uzrakta kā pēckara laikos. O. Pulks pieļauj, ka šādai mēra aktivitātei ir saistība ar viņa reitingiem, un viņš ir satraucies, ka tas viss atstās iespaidu uz nākamā gada vēlēšanām. O. Pulks arī piebilda, ka tas, ka septiņu gadu laikā netika pievērsta uzmanība ielu remontiem, bet nu vienā vasarā grib savest kārtībā vairākas vietas uzreiz, neliecinot par labu darba organizāciju. Viņš arī ieteica pievērst uzmanību citu Rīgas domes struktūrvienību, piemēram, Rīgas namu pārvaldnieka, vadītājiem.



Latvijā

Dzinēju trūkuma dēļ lidmašīnas paliek uz zemes, tāpēc tiek atcelti reisi, un nacionālā aviokompānija “airBaltic” cieš zaudējumus – tādu cēloņsakarību ķēdi atklājis “airBaltic” izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Martins Gauss. Bet jau pirms diviem gadiem tapa zināms, ka aviokompānija pasūtījusi lidmašīnas ar garu mūžu nestrādājošiem dzinējiem. Bija iespējams prognozēt, ka tie visi ātri vien izies no ierindas.

Svarīgākais