Rīgas ūdens augustā pabeigs remontus nozīmīgākajās ielās

SADARBĪBĀ. SIA Rīgas ūdens strādā sadarbībā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un Pilsētas attīstības departamentu – tur, kur notiek iepriekš plānotie ielu remonti © Publicitātes foto

Šovasar vairākās satiksmei būtiskās Rīgas ielās notiek plaši remonta darbi.

Vienlaikus ar brauktuves un ietvju seguma nomaiņu tiek remontētas un mainītas arī apakšzemes komunikācijas. «Tā kā tiek atjaunots ielu segums atsevišķos posmos Brīvības ielā un Lāčplēša ielā, tad, lai izvairītos no situācijām, kad jauns un gluds asfalts ir jāuzlauž, lai sakārtotu savas komunikācijas, pirms asfaltētājiem mēs mainām hidrantus un aizbīdņus un sakārtojam agrāk izbūvētus un vairs nelietotus ievadus,» stāsta SIA Rīgas ūdens (RŪ) tehniskā departamenta direktors Gatis Krauze.

Šajā nedēļā plānots pabeigt visus nozīmīgos darbus, ko RŪ veic Brīvības gatvē. Brīvības bulvārī, posmā no Raiņa bulvāra līdz Lāčplēša ielai, jau pabeigti remonta darbi visos 35 ūdensvada komunikāciju mezglos, kur tos bija plānots veikt. Darbi noslēgušies arī Lāčplēša ielā. Savukārt Brīvības gatvē, posmā aiz Gaisa tilta Juglas virzienā, bija plānots veikt remonta darbus 112 mezglos, un arī tur RŪ darbu šonedēļ pabeigs, iekļaujoties grafikā. G. Krauze atzīst, ka termiņš bijis īss - ne vairāk kā pusotrs mēnesis.

Turpinās hidrantu un aizbīdņu nomaiņa

Tiek mainīti gan padomju laikā izbūvētie aizbīdņi, gan hidranti, gan senāk būvēti ievadi. Hidrantus un aizbīdņus Rīgā maina jau vairākus gadus, jo tie ir novecojuši un daudzviet nedarbojas. No 12 000 aizbīdņu, kuri diametrā ir lielāki par 100 mm, nomainīta ir ceturtā daļa. Aizbīdņu nomaiņa ir svarīga, lai avārijas gadījumā varētu noslēgt tikai atsevišķus ūdensvada posmus. Daudzviet aizbīdņi nav mainīti desmitiem gadu, ir aizsērējuši vai bojāti, tos nevar izmantot, tāpēc avārijas vai remonta gadījumā nākas atslēgt ūdensapgādi lielākam iedzīvotāju skaitam tā vietā, lai ūdeni noslēgtu tikai vienam kvartālam vai pat vienai ēkai. Jauns aizbīdnis ļauj ātri noslēgt ūdeni konkrētam ūdensvada posmam, samazinot remonta laiku.

RŪ uzturēšanā un apkalpošanā ir vairāk par 6000 hidrantu, ko izmanto ugunsgrēku dzēšanas laikā un kurus RŪ pārbauda reizi gadā. Daļai no tiem ūdens caurlaides spēja vairs neatbilst šodienas prasībām. Uzņēmums cenšas nomainīt ap 250 hidrantiem gadā, kā arī izbūvēt virszemes hidrantus. Tagad tie tiek mainīti remontdarbu vietās Rīgas centrā un aiz Gaisa tilta.

G. Krauze stāsta, ka Brīvības gatvē vairākās vietās ir jāsalabo arī ūdensvada vai kanalizācijas caurules, piemēram, kur kādreiz bijis ievada pieslēgums un, to likvidējot, darbs veikts nekvalitatīvi. Pastāv risks, ka ar laiku caurule sāks izrūsēt un tecēt. Līdzīgi darbi pērn paveikti Krišjāņa Barona ielā.

Kanalizācijas caurules labo ātri

RŪ darbinieki pašlaik labo kanalizācijas caurules, izmantojot beztranšeju atjaunošanas tehnoloģiju. Visi darbi notiek pazemē, bet remonta vietā paceļas tvaika mākonis un jūtama specifiska smarža. Šī metode ļauj neuzrakt ielu un tās segumu, kā arī neslēgt satiksmi remonta darbu vietā. Rīgas kanalizācijas cauruļvadi vecuma dēļ ir bojāti - ieplaisājuši, un tos var salabot ar tehnoloģiju, ko izmanto daudzās Rietumeiropas valstīs. Esošā caurule tiek izmantota kā čaula, kurā ievelk ar sintētiskiem sveķiem piesūcinātu mīksta un elastīga šķiedras materiāla cauruli. Mīksto šķiedras materiālu piepūšot, tas izplešas un piekļaujas esošās caurules sieniņām. Tādējādi vecā caurule tiek izoderēta un kalpo vēl ilgu laiku. Šo darbu laikā tiek izmantots karsts tvaiks, kas lielā daudzumā izdalās apkārtējā vidē un nav kaitīgs cilvēku veselībai. Specifiskā smarža jūtama trīs četras dienas, skaidro G. Krauze.

Krustpils ielā - ierobežojumi līdz septembrim

Paredzēts, ka līdz 1. septembrim tiks izbūvēts ūdensvads Krustpils ielā. Tādējādi Ķengaragā tiks atjaunots ūdensvada sacilpojums un nodrošināta labāka un drošāka ūdensapgāde. Perspektīvā tā turpinājums varētu būt Rumbulā un Dārziņos, kad pilsēta sāks attīstīt šos Rīgas rajonus. Krustpils ielas būvobjektā strādā vairākas brigādes vienlaikus, ūdensvadu būvē pa posmiem. «Pieļauju, ka uz 1. septembri satiksmes ierobežojumus varētu atcelt, līdz tam varēs noasfaltēt posmu no Maskavas ielas līdz dzelzceļam, lai satiksmi var virzīt abos virzienos. Šobrīd satiksmei atvērta tikai viena josla,» stāsta RŪ tehniskais direktors.

Remontēs arī Pārdaugavā

«Lielākie darbi pašlaik notiek Daugavas labajā pusē, jo Pārdaugavā ūdensvada un kanalizācijas tīkli ir būvēti 20. gadsimtā, daudzi - padomju laikā, un tiem vēl nav nepieciešama rekonstrukcija, bet kreisajā krastā tie darbojas jau no 19. gadsimta 80. gadiem,» saka G. Krauze. Daļa darbu saistīti ar zemās grīdas tramvaju sliežu izbūvi. «Plānojot sadarbojamies ar Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu un Satiksmes departamentu, jo, piemēram, zemās grīdas tramvaja palaišanai vajadzīga komunikāciju pārbūve. Izskatām trašu izvietojumu arī Baltijas mēroga projektā - šaursliežu dzelzceļam Rail Baltica. Atkarībā no izvēlētā tehniskā risinājuma varēsim strādāt arī mēs. Ja dzelzceļš būs uz estakādes, mums būs vienkāršāk, ja tiks veidots tunelis, tad - sarežģītāk. Taču mūsu komunikācijas neatrodas dziļāk par 10 metriem, tāpēc šī šaursliežu dzelzceļa būvniekiem būs iespēja rakt savu tuneli salīdzinoši sekli - līdz 17 metru dziļumā,» raksturo G. Krauze.

Daugavgrīvas ielā 101 paredzēts pārbūvēt lielāko Daugavas kreisā krasta kanalizācijas sūkņu staciju. Tas gan nebūs ne šī, ne nākamā gada projekts. Pašlaik ir izstrādāts tehniski ekonomiskais pamatojums un uzsākta tehniskā projekta izstrāde. Rekonstrukciju varētu uzsākt 2018.-2019. gadā.

RŪ pārziņā ir 84 kanalizācijas sūkņu stacijas, no tām vēl vairākas jāmodernizē, lai panāktu būtisku elektroenerģijas patēriņa samazinājumu un to ekonomiskāku darbību. Vecās kanalizācijas sūkņu stacijas strādā ļoti neekonomiski, tiek izmantoti novecojuši sūkņi un cita tehnika, kas patērē daudz elektroenerģijas. Savukārt jaunās stacijas ir pilnībā automatizētas un spēj nodrošināt sūkņu darbību nepārtrauktā režīmā - lai nodrošinātu normālu kanalizācijas notekūdeņu plūsmu uz attīrīšanas ietaisēm, tajās ir rezerves elektrostacijas.

***

UZZIŅAI

• Sakarā ar ūdensvada izbūves darbiem līdz 22. augustam ir ierobežota satiksme posmā no Krustpils ielas krustojuma ar Sila ielu līdz krustojumam ar Granīta ielu, izveidojot vienvirziena satiksmes posmu. SIA Rīgas satiksme līdz 22. augustam 47. maršruta autobusu kustību centra virzienā organizē pa Malēju ielu, Granīta ielu, Krustpils ielu un tālāk pa maršrutu.

• Informācija par aktuālajiem remonta darbiem pieejama

SIA Rīgas ūdens mājaslapā

www.rigasudens.lv, operatīvā informācija pieejama arī uzņēmuma Twitter kontā.



Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais