Rīgas domes Satiksmes departaments otrdien akceptēja ieceri Salu tilta kompleksa remontam piesaistīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu 9 484 671 eiro apmērā.
Iespēja piesaistīt ES līdzfinansējumu Salu tilta kompleksa remontam saistīta ar izmaiņām Ministru kabineta noteikumos, kuri nosaka izmaiņas kārtībā, kādā Rīgas pašvaldība var iesniegt projektus un pretendēt uz ES līdzekļu saņemšanu.
Rīgas domes Satiksmes departamenta sagatavotais projekta pieteikums Salu tilta kompleksa atjaunošanai ir atkārtots mēģinājums piesaistīt tilta būvniecībai Eiropas Kohēzijas fonda līdzekļus. 2014.gadā, kad tika sākti tilta renovācijas darbi, tie tika realizēti, balstoties uz Valsts kases aizdevumu, kas veidoja 70% no nepieciešamās naudas summas, kamēr pašvaldības finansējums bija 30% apmērā. Tajā pašā laikā Satiksmes ministrijā tika iesniegti dokumenti Eiropas Kohēzijas fonda līdzekļu saņemšanai 85% apmērā. Ja Rīgas domes iesniegtais projekts tobrīd būtu apstiprināts, pašvaldība 2015.gada otrajā pusē būtu saņēmusi Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.
Šodien apstiprinātajā projekta iecerē ir precīzāk pamatota summa un detalizētāk izklāstīti veicamie būvdarbi. Gadījumā, ja departamenta sagatavotais projekts tiks apstiprināts, tad Rīgas dome no Kohēzijas fonda varētu iegūt 9 484 671 eiro. Pašvaldības finansējums būtu 1 673 766 eiro apmērā.
Lēmumprojekta nolikumā iekļautais būvniecības darbu saraksts, kuru veikšanai tiks pieprasīts līdzfinansējums, ietver darbus, kas noslēgušies vai šī gada laikā noslēgsies, piemēram, būvniecība un autoruzraudzība Salu tiltā pār Daugavu, Salu tiltā pār Mazo Daugavu un Zaķusalas uzbērumā, kas jāīsteno no 2014.gada līdz 2016.gadam. Tāpat iekļauti darbi, kas turpināsies nākamajā gadā, piemēram, būvniecība, autoruzraudzība un būvuzraudzība, izbūvējot jaunu tiltu pār Bieķengrāvi, un esošā tilta pār Bieķengrāvi atjaunošana, kas īstenojama no 2016.gada līdz 2017.gadam. Nolikumā iekļauti arī projektēšanas darbi un pārbūves darbi, kuru laikā paredzēts renovēt estakādes pār Bieķengrāvi, satiksmes pārvadu pār Krasta ielu, tiltu pār Bieķengrāvi un satiksmes pārvadu Lucavsalā. Arī šie darbi īstenojami 2016.gadā un 2017.gadā.
Šobrīd norisinās Salu tilta otrās kārtas projektēšanas darbi, kuru sākotnēji lēstās izmaksas 12 miljoni eiro esot pārsniegtas, sasniedzot 14 miljonu slieksni.
Jau tika ziņots, ka 2014.gadā sāktie Salu tilta renovācijas darbi tika uzticēti pilnsabiedrībai "LNK Industries", kuras sastāvā ietilpst "Latvijas tilti", "Enforst" un "TTS".
Tāpat vēstīts, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) jūnijā paziņoja par kādu sāktu kriminālprocesu saistībā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumu būvniecības jomā.
Būvkompānijas "LNK Industries" valdes loceklis Davids Lipkins preses brīfingā pavēstīja, ka KNAB veiktās izmeklēšanas darbības pret "LNK Industries" darbiniekiem veiktas saistībā ar Rīgas domes iepirkumu par papildu darbiem Salu tilta rekonstrukcijā.
Lipkins skaidroja, ka Salu tilta rekonstrukcijai bija divi iepirkumi - "lielais konkurss" par tilta rekonstrukciju vairāk nekā astoņu miljonu eiro vērtībā, kā arī "mazais konkurss" par papildu darbiem, tostarp gājēju galerijas rekonstrukciju, aptuveni pusotra miljona eiro vērtībā. KNAB izmeklēšana esot saistīta ar pēdējo no tiem.
Tāpat ziņots, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 10.jūnijā apturējis Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkuma konkursu par Salu tilta kompleksa otrās kārtas pārbūvi, liecina IUB mājaslapā publicētā informācija. Pēc tam minētā iepirkuma konkursa nolikums grozīts un pagarināts arī piedāvājumu iesniegšanas termiņš - tagad pretendenti var pieteikties līdz 27.jūnijam.