Vienīgais privātpersonu veselības apdrošinātājs RSK, apdrošināšanas a/s, ir pārtraucis līgumus ar ārstniecības iestādēm, jo to paredz uzņēmuma likvidēšanas nosacījumi. Neērtības klientiem rada arī visu reģionālo uzņēmuma biroju slēgšana, atstājot tikai piecus visā Latvijā.
Tas nozīmē, ka polises īpašniekiem, pirmkārt, sākotnēji par pakalpojumu jānorēķinās pašiem, līgumā noteikto atlīdzību saņemot pēc tam. Otrkārt, turpmāk aizpildītus apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus un pakalpojumu saņemšanu apliecinošus dokumentus klienti var iesniegt personīgi kādā no reģionālajām filiālēm Valmierā, Dobelē, Daugavpilī un Kuldīgā vai birojā Rīgā vai sūtīt pa pastu uz RSK centrālo biroju Rīgā. Uzņēmums uzsver, ka polise joprojām ir derīga un izmantojama, vienīgi mainīta norēķinu kārtība.
"Tās ir zināmas neērtības," piekrīt RSK pārstāve Ilze Gabrāne. Viņa gan norāda, ka cilvēki atlīdzības pieteikumu var atrast ne tikai uzņēmuma mājaslapā, bet ar vietējo laikrakstu starpniecību esot informēti par citām iespējām. Piemēram, pieteikumu veidlapas pieejamas arī speciālās kastītēs pie bijušajiem reģionālajiem birojiem, kā arī aptiekās un slimnīcās, kas piekritušas šādai sadarbībai.
Uzņēmums ir gatavs arī lauzt veselības apdrošināšanas līgumu, ja polises īpašnieks izteiks šādu vēlēšanos. "Pārtraucot apdrošināšanas līgumu, klientam tiek izmaksāts prēmijas atlikums, ja tāds atlicis. Klientam jāņem vērā – ja būs iztērēta visa apdrošinājuma summa jeb sasniegts polises limits, tad attiecīgi prēmijas atlikums netiks atmaksāts," informē I. Gabrāne. Neskaidrību gadījumā iespējams zvanīt uz RSK informatīvo tālruni 67031111.
Lai veselības apdrošināšanas polises īpašnieks saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, viņam jāizpilda atlīdzības pieteikums, kas pieejams RSK birojos un interneta mājaslapā www.rsk.lv. Atlīdzības pieteikumam jāpievieno pakalpojumu saņemšanu apliecinošs dokuments – čeks vai kvīts. Čekā noteikti jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, saņemtā pakalpojuma precīzs atšifrējums, cena un ārstniecības iestādes rekvizīti. Ja čekā to nav iespējams iekļaut, tad var lūgt ārstniecības iestādi izrakstīt stingrās uzskaites kvīti. Atlīdzības pieteikums kopā ar pakalpojumu saņemšanas apliecinošu dokumentu jāiesniedz tuvākajā RSK filiālē vai jānosūta pa pastu uz centrālo biroju Rīgā, Lāčplēša ielā 38, LV-1011. Pieteikums tiek izskatīts 30 dienu laikā un, ja nav nepieciešami papildu dokumenti, atlīdzība tiek iemaksāta 15 dienu laikā klienta norādītajā bankas kontā.