Brīvības ielā gaidāma satiksmes traģēdija

TROMBS ARTĒRIJĀ. Jau rīt Rīgā, Brīvības ielā, sāksies siltumtrases remonts. Rīdziniekiem ar skubu jādomā par alternatīviem maršrutiem, taču no atbildīgo dienestu puses vienīgais brīdinājums par gaidāmajiem sastrēgumiem ir krustojumā novietotā mazmājiņa. Tātad uz ilgu palikšanu © F64

Uzņēmums Rīgas siltums šonedēļ sāk Pērnavas ielas siltumtrases remontu.

Rūdīt raksturu būs spiesti daudz, daudz vairāk cilvēku, jo centrālajā satiksmes artērijā gaidāmi grandiozi sastrēgumi.

Vidzemes šoseja galvaspilsētā ienāk pa Brīvības gatvi, un tālāk Brīvības ielas krustojumā ar Pērnavas un Senču ielu satiekas deviņas (!) joslas. Nav grūti iedomāties, kas notiks, ja satiksmei šeit tiks atvēlēta vien puse ielas, kamēr otrā pusē notiks rakšana, borēšana, metināšana. Šī būs īsta satiksmes drāma, jo Brīvības ielā ir intensīva sabiedriskā transporta plūsma – vesela strīpa autobusu un trolejbusu pa labo joslu čubinās, un no Pērnavas ielas autobusiem jāveic kreisais pagrieziens. Tad vēl – līdz ar siltāku laiku velosipēdistu skaits pieaugs, un pa vidu vēl gājējiem kaut kā jātiek pāri krustojumam.

Kaut gan oficiāli darbus sāks piektdien desmitos vakarā un zaļajā pleķī līdzās krustojumam jau mazmājiņa strādniekiem un caurules savestas, informācija par tiem ir skopa. Vakar līdz pēcpusdienai brīdinājums par siltumapgādes pārtraukumu bija atrodams vien Rīgas siltuma mājaslapā plānoto remontdarbu kartē, turklāt ar kļūdainiem termiņiem. Tur arī uzskaitītas ietekmētās adreses. Darbi notiks no ēkas Etnas ielā 5 līdz Brīvības, Senču, Pērnavas ielu krustojumam, līdz Brīvības ielai 163 un līdz Pērnavas ielai. Siltumtīkli ir veci – ekspluatācijā nu jau vairāk nekā 55 gadus, regulāri plīst, un pienācis laiks tos mainīt.

Savukārt par darbu ietekmi uz satiksmi Rīgas domes Satiksmes departaments klusē līdz pēdējam brīdim.

Uzņēmums Rīgas satiksme par gaidāmajām nepatikšanām ir brīdināts. Sabiedriskajam transportam pie šāda šķēršļa, visticamāk, būs neiespējami ievērot braukšanas grafikus. Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis pieļauj, ka trolejbusu satiksmi, iespējams, nāksies pārvirzīt uz Barona ielu, izmantojot jaunajos trolejbusos iebūvētos dīzeļdzinējus.

Te gan jāatgādina, ka šis remonts nebūs vienīgais Brīvības ielas lietotāju pārbaudījums šovasar. Ja vien netiks pārsūdzēti konkursa rezultāti, jūnijā sāksies arī Brīvības ielas seguma atjaunošana. No Brīvības pieminekļa līdz Lāčplēša ielai un tālāk no Gaisa tilta līdz pat Juglai. Sabiedriskā transporta grafiki tikšot pārskatīti pēc pirmajām sastrēgumu dienām, pielāgojot tos reālajai situācijai.

Diemžēl Gaisa tiltu, kas savas šaurības un briesmīgā vēsturiskā bruģa dēļ ir nebeidzams autovadītāju, riteņbraucēju un gājēju konfliktu cēlonis, remontdarbi pagaidām neskars. Satiksmes departaments sarēķinājis, ka par dārgu. Esot jāgaida, kad atvērsies kāda atbilstoša Eiropas Savienības fondu programma.