Tikko izremontētajā Kr. Barona ielā maina siltumtrasi un lauž jauno bruģi?

© twitter/ekrānšāviņš

Kā ziņo vērīgi twitter lietotāji, Rīgas dome uz tikko pabeigtās Krišjāņa Barona ielas izlēmusi mainīt siltumtrasi.

Ar attēlu, kurā redzamas siltumtrases un “svaigais” bruģis, dalījies kāds twitter lietotājs, kurš ierakstu papildinājis ar informāciju: “Barona ielā uzlika jaunu bruģi? Lieliski, laiks mainīt siltumtrasi!”

Lieki teikt, ka šāda rīcība pārsteigusi un izbrīnījusi twitter lietotājus, kuri norādījuši, ka šāda rīcība izskatās muļķīga un  nav produktīva, tomēr Rīgas dome norādījusi – tā gluži nav. Bruģis netikšot bojāts, jo ir gluži vienkārši izņemams un saliekams atpakaļ un šoreiz savādāk rīkoties, un izvilkt siltumtrases pirms jaunā bruģa ielikšanas, nav bijis iespējams.

Tāpat jānorāda, ka Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante, skaidrojot situāciju, atklāja, ka pirms seguma atjaunošanas Barona ielā visiem pazemes komunikāciju valdītājiem tika nosūtīta informācija par plānotajiem seguma atjaunošanas darbiem un termiņiem. Inženierkomunikāciju valdītāji informējuši par iespējamajiem būvdarbiem, taču konkrētus laikus un termiņus prognozēt nebija iespējams, jo tas atkarīgs no būvprojekta izstrādes gaitas un risinājumiem.

Tā kā iepriekš prognozēt pazemes komunikāciju būvdarbus nebija iespējams, tika pieņemts lēmums veikt seguma atjaunošanu praktiski visā Barona ielas garumā, norādīja Dimante. Šāds lēmums pieņemts, zinot, ka šajā būvsezonā tiks veikti ievērojami komunikāciju pazemes darbi.

"Protams, ka ielu būvnieki varēja atstāt četrus metru platu joslu pa visu brauktuvi neremontētu, taču tā uzturēšana visu ziemu un pavasari izmaksātu daudz dārgāk, jo, brauktuves malas būtu jānoapaļo, neremontētais posms būtu jāpapildina ar šķembām vai auksto asfaltu, kas ir papildu izmaksas, un neapmierināti būtu kā velobraucēji, tā autovadītāji un gājēji," komentē departamenta pārstāve.

Satiksmes departamenta speciālisti apgalvo, ka esošie darbi Elizabetes, Lāčplēša, Tallinas un Bruņinieku ielu krustojumos neietekmēs seguma kvalitāti, jo "bruģa segums ir pateicīgs materiāls un to ir iespējams izcelt un atlikt atpakaļ līdzīgi kā lego vai puzles gabalus, saglabājot seguma kvalitāti".

Atšķirībā no asfaltbetona seguma, bruģa segums pilsētvidē, kur ir neskaitāmas pazemes komunikācijas, kuras ik pa laikam jāatjauno vai jāveic nopietni rekonstrukcijas darbi, ir ērts un drošs, jo to var atjaunot, pielabot, izlīdzināt, nezaudējot seguma kvalitāti, skaidroja departamentā. Pēc pazemes remontdarbiem bruģa segumu esot iespējams atjaunot iepriekšējā stāvoklī.

Satiksmes departamentā sola seguma atjaunošanas darbus pabeigt līdz maija beigām, un pazemes komunikāciju nomaiņas darbi tam netraucēšot. Departaments vērš autovadītāju un gājēju uzmanību, ka līdz maija beigām jārēķinās ar nopietniem ierobežojumiem, līdz tiks nomainītas pazemes komunikācijas un pilnībā atjaunots brauktuves segums.