Nevēlas sastrēgumus mazajās ielās

PAPLAŠINĀS. Paplašinot Tvaika ielas posmu līdz četrām joslām, visticamāk, radīsies ierobežojumi iebraukšanai un izbraukšanai uz šīs ielas no mazākajām Sarkandaugavas ielām. Tā uzskata Sarkandaugavas attīstības biedrība. Tās aktīvisti ir nobažījušies, ka tādējādi visa vietējā satiksme varētu novirzīties uz Tilta ielu, jo kreisie pagriezieni (izņemot vienā vietā) tiks liegti © F64

Iecere pārveidot Tvaika ielu par maģistrāli, paplašinot to līdz četrām braukšanas joslām, izraisījusi Sarkandaugavas attīstības biedrības iebildumus. Pret ielas paplašināšanu ir arī Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs (RPNC), kura teritorija robežojas ar Tvaika ielu.

Biedrības vadītāja Alija Turlaja norāda, ka iedzīvotāji nevēršas pret plānoto pārvada būvniecību un Tvaika ielas pārbūvi, tomēr viņi nevēlas, lai tiktu pasliktināta vides un vietējo iedzīvotāju dzīves kvalitāte. A. Turlaja norāda, ka iedzīvotāji neiestājas pret pārvada būvniecību Viestura prospektā, pār dzelzceļa sliedēm, kas nepieciešams, lai atslogotu dzelzceļa pārbrauktuvi, un arī pret ielas rekonstrukciju un labiekārtošanu ne. Taču viņi uzskata, ka transports var izbraukt tāpat kā tagad – pa divām joslām. Sastrēgumi nerodas. Savukārt maģistrāles izbūve palielinās tranzīta transporta plūsmu, ātrums būs nesalīdzināmi lielāks, bet necik tālu mašīnas aizskriet nevarēs. Biedrībai ir daudz argumentu pret plānoto četru joslu maģistrāli, būtiskākie ir saistīti ar sastrēgumu veidošanos mazajās ieliņās un, iespējams, vēl lielākiem korķiem Tilta ielā. Kā uzskata Sarkandaugavas attīstības biedrības aktīvisti, Tvaika ielas pārbūve nepadarīs tranzīta satiksmi raitāku, jo satiksmes kavējumus šeit rada nevis nepietiekamā ielas kapacitāte, bet gan neērtais un bīstamais Tvaika ielas–Ganību dambja–Duntes ielas–Tilta ielas krustojums, kuru tuvākajā nākotnē nav paredzēts pārbūvēt. Tā kā visas Tvaika ielas garumā ir paredzēts tikai viens kreisais pagrieziens, transports, gribi vai negribi, tiks novirzīts pa šaurajām ieliņām, kur jau šobrīd ir grūti samainīties divām pretējā virzienā braucošām mašīnām.

RPNC uztraucas par to, ka neatliekamās palīdzības transportam būs sarežģīti piebraukt un izbraukt, bet slimniekus ietekmēs pieaugošais troksnis, jo pa četru joslu maģistrāli mašīnām būs atļauts braukt ar ātrumu 90 km/h. «Pacientiem vajadzīgs miers, klusums un gaisa kvalitāte. Jebkuras pārmaiņas viņus uztrauc,» psihiatrijas pacientu uztveres īpatnības skaidro RPNC sabiedrisko attiecību vadītāja Silva Bendrāte.

Rīgas domes Satiksmes departamentā Neatkarīgā saņēma skaidrojumu, ka vēl nav beidzies iepirkumu process par projektēšanu. «Arī līdz šim izteiktie iedzīvotāju racionālie ierosinājumi ir ņemti vērā, ja tie nav pretrunā ar pilsētas attīstības plāniem,» saka Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante. Par to, ka būs četru joslu brauktuve, esot zināms sen, un visos pilsētas attīstības plānos tā bijis paredzēts. Par projekta detaļām vēl pāragri uztraukties, jo nekas neesot akmenī iecirsts.



Svarīgākais