Ziemeļatlantijas līguma organizācijas (NATO) spēku integrācijas vienības pārstāvji vizītes laikā Rīgas ostā galvenokārt interesējušies par konteinerizēto kravu transportēšanas un degvielas pārkraušanas iespējām, aģentūru LETA informēja ostā.
Lai novērtētu piedāvātas iespējas, NATO pārstāvji šodien apmeklēja "Rīgas Universālo terminālu", "Naftimpeks" un "Baltic Conteiner Terminal".
Tāpat ostas apmeklējuma laikā delegācijas pārstāvji tikās ar ostas kapteini Artūru Brokovski-Vaivodu, pārvaldnieka vietnieku un mārketinga departamenta direktoru Edgaru Sūnu un Ostas policiju.
Kā uzsver ostā, tā jau iepriekš ir pierādījusi, ka pilnībā atbilst Starptautiskā kuģu un ostas iekārtu aizsardzības kodeksa (ISPS) izpildei ostā. Tāpat osta esot atbildīgs partneris sadarbībai ar NATO dalībvalstīm, un pārvalde to esot pierādījusi, piemēram, nodrošinot nemilitāro kravu tranzītu un apstrādi uz Afganistānu.
Kā ziņots iepriekš, NATO spēku integrācijas vienības un ASV pārstāvji vakar sāka izvērtēt "Latvijas Dzelzceļam" (LDz) piederošo infrastruktūru - tās iespējas, tehniskās nianses un spēkā esošās procedūras, kas jāņem vērā, plānojot personu un tehnikas pārvietošanu pa dzelzceļu, aģentūru LETA informēja LDz.
Lai atbalstītu un nodrošinātu sabiedroto kravu pārvadājumus atbilstoši NATO standartiem, līdz šim LDz jau investējis apmēram 200 000 eiro. Plānotās kopējās investīcijas, izbūvējot jaunu sliežu pievedceļu, veicot kapitālo remontu esošajos pievedceļos, kā arī pagarinot izkraušanas/uzkraušanas laukumu Garkalnes stacijā un realizējot vēl citus modernizācijas un labiekārtošanas darbus, pārsniegs vienu miljonu eiro.