Arī Rīgā nedeklarētie no jūlija varēs saņemt "Rīdzinieka kartes" īpašniekiem paredzētās atlaides

© F64

Rīgas sabiedriskā transporta pasažieri, kam nav "Rīdzinieka kartes", varēs saņemt Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem no jūlija ieplānotās atlaides ar nosacījumu, ka viņu pārstāvētā pašvaldība noslēgusi pasūtījuma līgumu ar Rīgas pašvaldību, piekrītot kompensēt šo atlaižu starpību, šodien vienojās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti, atbalstot attiecīgus grozījumus domes saistošajos noteikumos.

Ja starp pašvaldībām netiks noslēgts minētais līgums, "laika biļetes" un "slīdošā grafika biļetes" sabiedriskajā transportā, ko plāno ieviest no jūlija, Rīgā nedeklarētajiem izmaksās pat divreiz vairāk.

Pret šiem grozījumiem komitejas sēdē balsoja opozīcijas deputāti.

Minētie grozījumi paredz, ka stundas biļeti ieviesīs ne tikai "Rīdzinieka kartes" īpašniekiem, bet visiem pasažieriem, tikai "Rīdzinieka kartes" īpašniekam tā uzreiz maksās 1,15 eiro, bet pārējiem - divreiz vairāk jeb 2,30 eiro. Kā jau iepriekš ziņots, iecerēts, ka ar šo biļeti varēs transportos pārsēsties neierobežotu skaitu reižu, biļete darbosies līdz pat galapunktam. Līdz ar katru pārsēšanos biļeti vajadzēs validēt.

Brīvdienās "Rīdzinieka kartes" īpašnieki šo laika biļeti varēs iegādāties par 0,60 eiro.

Tāpat visiem pasažieriem plānots ieviest arī "slīdošā grafika" biļeti. Šī abonementa biļete galvaspilsētā deklarētajiem izmaksās, kā iepriekš solīts, 15 eiro, bet pārējiem - 25 eiro. Šo biļeti varēs izmantot 15 dienu posmā jebkuras piecas dienas, kas var nebūt secīgas.

Noteikumi gan arī paredz, ka pasažieri, kas deklarēti citās Latvijas pašvaldībās, būs tiesīgi saņemt "Rīdzinieka kartes" īpašniekiem noteiktos atvieglojumus, ja konkrētā pašvaldība piekritusi biļešu atlaižu starpību kompensēt. Kā sēdē skaidroja domes Satiksmes departamenta Pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšniece Jeļena Dzikeviča, šo ieceri plānots īstenot, pamatojoties uz pasūtījuma līgumu starp pašvaldībām.

"Piemēram, noteikta pašvaldība slēdz pasūtījuma līgumu ar Rīgas pašvaldību par šāda pakalpojuma nodrošināšanu savas pašvaldības iedzīvotājiem, kompensējot šī pakalpojuma ieviešanas izmaksas," stāstīja Dzikeviča. Par konkrētu kompensēšanas aprēķina kārtību būšot jāvienojas pusēm.

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā gan aģentūrai LETA uzsvēra, ka minētais pasūtījumu līgumu noslēgšanas mehānisms ir viens no iecerētās sadarbības variantiem. Pie kompensēšanas mehānismiem vēl tiekot strādāts.

Lai personas, kas nav deklarētas Rīgā, varētu saņemt minētās atlaides, viņiem būs jāizmanto personalizētas viedkartes normatīvajos aktos, kas regulē sabiedriskā transporta lietošanu, un pārvadātāja noteiktajā kārtībā.

Opozīcijas deputāti pārmeta, ka kārtējo reizi nav sagatavota informācija par atlaižu ietekmi uz pašvaldības budžetu. Tāpat opozīcijas deputāti norādīja, ka iecerei pašlaik piemīt pārāk daudz tehnisku neskaidrību.

Komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (S) sacīja, ka ar šo jauno produktu, ko plānots ieviest no jūlija, pašvaldība vēlas piesaistīt jaunu transporta lietotāju grupu, tādēļ pašreiz neesot iespējams aprēķināt potenciālo ietekmi uz budžetu.

Deputāts Jānis Feldmanis (VL-TB/LNNK) aģentūrai LETA sacīja, ka par minēto ieceri varētu ar vēstuli vērsties pie tiesībsarga.

Tikmēr Baraņņiks pauda pārliecību, ka minētā iecere nediskriminē Rīgā nedeklarēto tiesības, jo ar pasūtījuma līgumu citām pašvaldībām būs iespējams kompensēt pilnas atlaides saviem iedzīvotājiem.

Minētās izmaiņas plānots skatīt Rīgas domes sēdē nākamnedēļ.

Jau vēstīts, ka no šā gada jūlija "Rīdzinieka kartes" īpašniekiem plānots ieviest laika biļetes, "slīdošā grafika" biļetes sabiedriskajā transportā, kā arī 20% atlaidi pašvaldības stāvvietu izmantošanai B, C un D zonās, 1.martā lēma Rīgas dome.

 

Latvijā

Ja standarta dienā traumpunkta apmeklētāju skaits ir aptuveni 60 līdz 70, tad ziemas periodos, it sevišķi slidenajā laikā, tas var sasniegt 100 un pat vairāk pacientu, norāda Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas (TOS) galvenais ārsts Andris Džeriņš.

Svarīgākais