Pēc četriem gadiem Mežaparka estrāde piedzims no jauna

ESTRĀDE BŪS. Piektdien, 11. martā, parakstīts Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcijas būvprojekta izstrādes līgums un darba uzdevums © Renārs Koris

Mežaparka Lielā estrāde jaunā veidolā pilnībā būs gatava 2020. gadā. Tā būs pārvērtusies līdz nepazīšanai un kļuvusi daudz plašāka un ietilpīgāka. Aizvadītajā nedēļā starp Rīgas domi un Nacionālo kultūras centru tika parakstīts līgums par rekonstrukcijas būvprojekta izstrādi. Pašlaik plānots, ka būvprojektam jābūt gatavam līdz nākamā gada 10. janvārim.

Rīgas domē informē, ka Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcijas projekts tiks īstenots divās kārtās. Būvdarbiem jāsākas nākamā gada maijā un jau 2018. gada jūnijā, neilgi pirms valsts simtgades svinībām, pārbūvētā skatītāju zona jānodod ekspluatācijā. Projekta A daļā paredzēts pārbūvēt skatītāju vietas un skatuvi, savukārt līdz 2020. gada sākumam jārekonstruē estrāde ar pārsegumu kupola formā. Tā ir projekta B daļa un dāvana. Pēc rekonstrukcijas Mežaparka estrādē skatītāju laukumā tiks nodrošināts ne mazāk kā 30 000 sēdvietu, kas ir vismaz par 8000 sēdvietām vairāk nekā šobrīd. Paplašinātā un no jauna uzbūvētā estrāde varēs uzņemt par 5300 dalībniekiem vairāk nekā līdz šim, kopumā nodrošinot vietas 11 000 dalībnieku. Ja pasākums estrādē paredzēts bez sēdvietām, tad stāvvietu maksimālo kapacitāti skatītāju laukā kopā ar koru tribīnēm būs iespējams nodrošināt līdz pat 70 000, kas ir ievērojami – par 25 000 – vairāk nekā līdz šim. Pašvaldība cer, ka atjaunotā estrāde uz Rīgu atvilinās pasaules klases zvaigznes, kas tagad koncertē kaimiņvalstīs. Līdz šim viens no lielākajiem estrādes trūkumiem bija ūdens un elektrības trūkums. Tur nav arī mūsdienām atbilstošu ģērbtuvju. Starp citu, 2005. gadā Skolēnu dziesmu un deju svētki tika atcelti estrādes sliktā tehniskā stāvokļa dēļ. Kā pierādīja iepriekšējie Dziesmu un deju svētki – estrāde ir kļuvusi par mazu visiem Latvijas radošajiem un talantīgajiem dziedātājiem un dejotājiem.

Sadarbība ar valsti paredz, ka Rīgas dome projekta īstenošanai varēs saņemt aizdevumu no Valsts kases līdz 45 miljoniem eiro ar nulles procentu likmi uz 30 gadiem. Pirmās daļas būvdarbu izmaksas ir paredzētas līdz 18 miljoniem eiro, bet otrās daļas – līdz 25 miljoniem eiro.

Rekonstrukciju īstenos atbilstoši skiču projektam, kurš 2007. gadā uzvarēja starptautiskā konkursā. Tā autori ir Jura Pogas un Austra Mailīša arhitektu biroji.



Latvijā

Par kārtējiem "pārsteigumiem" iedzīvotājiem parūpējušies tautas kalpi - Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā paredz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.

Svarīgākais