Rīgas satiksme caur kampaņu iepazīstina ar tās daudzveidīgo kolektīvu

DARBINIEKA STĀSTS. Rīgas satiksmē sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanā ir iesaistīti vairāk nekā 4000 darbinieku, kuri pārstāv vairāk nekā 300 dažādu amatu. Lai iepazīstinātu ar šā pakalpojuma sarežģīto struktūru un izceltu katra amata svarīgumu, uzņēmums ir uzsācis kampaņu Vairāk patīkamu braucienu! © F64

«Vairāk patīkamu braucienu Rīgā nodrošina simtiem tramvaju un trolejbusu. To kontaktvadu kopgarums visā pilsētā ir apmēram 550 km, bet kabeļtīklu – aptuveni 400 km. Mūsu atbildība ir tos uzraudzīt, lai nerastos strāvas pārāvumi un pasažieri varētu netraucēti pārvietoties. Ja notiek avārija, notikuma vietā parasti ierodamies 10–15 minūšu laikā. Darbs ir ļoti bīstams, jo saistīts ar augstu elektrības spriegumu, tāpēc nepieciešama koordinēta sadarbība ar visiem kolēģiem,» sabiedriskā transporta salonos un pieturvietās izvietotajos plakātos lasāmas šādas Rīgas satiksmes (RS) elektromontiera Kaspara pārdomas par savu darba dienu ritējumu.

Viņš un vēl trīs citi uzņēmuma darbinieki kļuvuši par RS jaunākās kampaņas galvenajiem varoņiem. Kampaņas pamatdoma ir iepazīstināt pasažierus ar RS daudzveidīgo kolektīvu un apliecināt katra amata nozīmīgumu, lai uzņēmums augstā kvalitātē spētu nodrošināt pasažieru pārvadāšanu.

Liels uzņēmums, dažādi amati

RS sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanā ir iesaistīti vairāk nekā 4000 darbinieku, kuri pārstāv vairāk nekā 300 dažādu amatu. Lai iepazīstinātu ar šā pakalpojuma sarežģīto struktūru un izceltu katra amata svarīgumu, uzņēmums ir uzsācis kampaņu Vairāk patīkamu braucienu!, kurā stāsta par uzņēmuma darbinieku ikdienu. Piemēram, kontrolieres Ivetas ikdienas izaicinājums ir gan pozitīvā, gan negatīvā pasažieru attieksme pret biļešu pārbaudēm. Autobusa vadītāja Arvīda atbildība ir pasažieri. Apzinoties, ka ceļu satiksmē mēdz gadīties dažādas situācijas, vadītājs dara visu iespējamo, lai droši nogādātu pasažierus galamērķī. Savukārt bez kalēja Voldemāra roku darba nebūtu iedomājams sabiedriskais transports – Voldemārs izgatavo dažādas specifiskas rezerves daļas, ko nevar iegādāties.

Katram darbiniekam svarīga loma

«Pasažieriem Rīgas satiksme lielākoties saistās ar kādu konkrētu maršrutu, kuru viņi regulāri izmanto, taču reti kurš aizdomājas, cik daudz Rīgas satiksmes darbinieku ir iesaistīti, lai viens šāds maršruts spētu pastāvēt. Vajadzīgi ir šoferi, neiztikt bez elektromontiera, kalēja un citu speciālistu ieguldījuma. Tāpēc arī ar kampaņas palīdzību vēlamies pasažieriem paradīt, cik daudzveidīgs ir mūsu uzņēmuma kolektīvs un cik svarīga ir katra darbinieka loma,» skaidro RS Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča.

Četri darbinieku profili ir kampaņas pirmais etaps. Nākamajos etapos tiks izcelti arī citi amati, kuri ir nozīmīgi, lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumus autobusos, trolejbusos un tramvajos. Jāpiebilst, ka uzņēmums ne tikai caur šādu kampaņu ļauj cilvēkiem iepazīt uzņēmumu, bet tas ir atvērts arī citām aktivitātēm, piemēram, RS reizi mēnesī rīko Atvērto durvju dienas, piedalās Ēnu dienā, piedāvā prakses iespējas un ne tikai.

Likt aizdomāties

Ar tādu pašu saukli Vairāk patīkamu braucienu arī pērn norisinājās līdzīga kampaņa, kur paši pasažieri stāstīja, kas viņiem padara braucienus daudz tīkamākus. «Pērnā gada kampaņa bija vērsta uz savstarpējas sapratnes vairošanu pasažieru starpā, jo tieši viņi var padarīt viens otram braucienus jaukākus, piemēram, piedāvājot vietu vecāka gadagājuma ļaudīm, palīdzot senioriem, māmiņām ar bērnu ratiņiem, cilvēkiem ar kustību traucējumiem iekāpt vai izkāpt no sabiedriskā transporta. Saprotams – uzņēmums nevar kardināli mainīt pasažieru uzvedību un uzlabot pieklājības normas, taču ar kampaņas palīdzību mēs varam mudināt cilvēkus aizdomāties par šiem jautājumiem,» stāsta B. Bartaševiča.



Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais