Rīdzinieki ir neizpratnē par Krišjāņa Barona ielā ieklātā bruģa kvalitāti, bet pagaidām viņi tiek mierināti, ka būvdarbi vēl nav beigušies un objekts nav pieņemts ekspluatācijā. Plānots, ka būvdarbi jāpabeidz līdz šā gada beigām, palikušas vien skaitītas dienas.
Neatkarīgās lasītāja Māra novērojusi, ka vienā no nedēļas nogalēm strādnieki darbojušies jau nobruģētajos ielas posmos – visas ielas garumā. Viņa bija neizpratnē par to, vai jau atjaunotie ielas posmi tiek pārbruģēti. Vietām bruģis metot kūkumu, tāpēc arī autobraucēji izsaka aizdomas, ka bedrēs krāsies ūdens un sniegs un braukšana vai iešana kļūs slidena vārda tiešā nozīmē.
«Līdz gada beigām tas ir būvobjekts,» skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Ilze Dimante. Krišjāņa Barona ielā nekas netiekot pārbruģēts, visi darbi notiek saskaņā ar grafiku, laika apstākļi pašlaik ir bruģēšanai labvēlīgi, tāpēc neesot iemesla domāt, ka līdz gada beigām darbus nevarētu pabeigt. Novembra sākumā izskanēja informācija par to, ka Krišjāņa Barona ielā, posmā starp Dzirnavu un Blaumaņa ielu, jaunais ielas segums bija saplaisājis. I. Dimante piebilst – tiešām, ticis konstatēts, ka atsevišķos posmos bruģakmens ir salūzis, taču darbu veicējam SIA Binders defekti jānovērš par saviem līdzekļiem. Defekti tikšot novērsti pirms katra ielas posma atklāšanas satiksmei. Konkrētajā ielas posmā defekti radušies bruģa iestrādes procesā blietēšanas dēļ.
Pirms dažiem gadiem SIA Binders bruģēja ietves un ielas arī Daugavpils cietokšņa teritorijā. Tolaik mediji informēja, ka Daugavpilī darbi paveikti nekvalitatīvi, iespējams, tāpēc, ka būvfirma, lai iekļautos Eiropas finansētā projekta izpildes grafikā, ietvju un ielu bruģēšanu Daugavpils cietokšņa teritorijā veikusi ziemā. Neilgi pēc tam bruģis bijis caurumos un bedrēs un aptuveni pusei no atjaunoto ietvju jeb aptuveni 1000 kvadrātmetru bijis nepieciešams pārlikt bruģi. Daugavpils pašvaldībā vakar Neatkarīgo informēja, ka konkrētu kvadrātmetru skaitu nevarot pateikt, jo defektu aktā tikuši norādīti ielu posmi četrās ielās, kur bruģi vajadzējis pārtaisīt. Turklāt SIA Binders par saviem līdzekļiem to darīja divas reizes – 2012. un 2014. gadā.
Neatkarīgā arī rakstīja, ka diplomēts un sertificēts ceļu inženieris Aivars Treicis apšauba Krišjāņa Barona ielas bruģēšanas darbu kvalitāti, jo kaltais jeb zviedru bruģis jāieklāj, stingri ievērojot tehnoloģiju. Pēc viņa teiktā un citu novērotā, strādājošajiem pat bruģiera āmuru neesot. A. Treicis pieminēja arī cenu – Krišjāņa Barona ielā cena par kvadrātmetru nosolīta pārāk zema, tāpēc ir bijušas firmas, kas par tādu naudu atteikušās strādāt. Tad darba samaksa būtu zem pašizmaksas. Kā noskaidroja Neatkarīgā, tādā objektā kā Krišjāņa Barona iela saprātīga cena par kvadrātmetra bruģēšanu būtu 17–18 eiro, bet, lai kvalitatīvi ieklātu bruģi, 22–24 eiro, turklāt tik īsā laikā, kāds atvēlēts šīs ielas bruģēšanai, darbus neesot iespējams paveikt kvalitatīvi.
Satiksmes departaments informē, ka sakarā ar ielas seguma atjaunošanas darbiem no 1. līdz 30. decembrim tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme (izņemot sabiedrisko transportu) Krišjāņa Barona ielā, posmā no Aspazijas bulvāra līdz Elizabetes ielai, un Krišjāņa Barona ielā, posmā no Ērgļu ielas līdz Brīvības ielai.