Rīgas logo konkursa uzvarētājam – 3500 eiro

 
©Publicitātes foto

Rīgas pašvaldības izsludinātajā konkursā par galvaspilsētas logotipa izveidi uzvarēja jelgavnieks Igors Bičkovs. Lai gan viņa izstrādātā simbolika netika atzīta par galvaspilsētas logo, tā nākamgad tiks izmantota Rīgas svētku noformējumā.

I. Bičkovs tika sumināts pirms Rīgas domes 2016. gada budžeta pieņemšanas sēdes, naudas balvā saņemot 3500 eiro. Atzinība tika vēl pieciem konkursa finālistiem. Kopumā bija iesniegti 159 pieteikumi, un galīgais lēmums tika pieņemts pēc 51% žūrijas vērtējuma un 49% – sabiedrības pārstāvju balsojuma sociālajos tīklos.

Finālistus un uzvarētāju sveica konkursa vērtēšanas komisijas locekle Latvijas Kultūras akadēmijas rektore Rūta Muktupāvela, kas atzina, ka sabiedrībā par konkursu bijušas pretrunīgas atsauksmes. Taču viņa pateicoties par atsaucību – nav svarīgi, vai tās būtu pozitīvas vai negatīvas, galvenais, ka neviens nav palicis vienaldzīgs. Iesniegtie pieteikumi bijuši ne tikai no Rīgas, kas kārtējo reizi apliecinot, ka Rīga ir visas Latvijas galvaspilsēta.

Jelgavnieka piedāvātais logo gan nekļūs par pastāvīgu galvaspilsētas simboliku, tomēr 2016. gada laikā tiks izmantots Rīgas svētku noformējumā. Šāds lēmums pieņemts, jo cilvēki, kas balsoja par piedāvātajiem variantiem, lielākoties neatbalstīja nevienu no tiem. Tā kā šādi rīkojušies 4447 sociālo tīklu lietotāji, uzvarējušais darbs nekļūs par Rīgas oficiālo logo.

Par konkursa uzvarētāju gan žūrijas komisijas, gan iedzīvotāju vērtējums bija vienots. Par darbu Rīga – šeit cilvēki satiekas sociālā tīkla Facebook Rīgas domes kontā iekrita 1967 balsis.

«Uzvarētājs saņems 1. vietai paredzēto godalgu – naudas balvu 3500 eiro, un mēs šo logo, attiecīgi pielāgojot, visu 2016. gadu izmantosim pilsētas svētku noformējumā – Lieldienās, Jāņos, pilsētas svētkos, Ziemassvētkos. Šādam nolūkam labi piemērots ir gan logo, gan tā devīze Rīga – šeit cilvēki satiekas,» žūrijas lēmumu skaidroja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs. Viņš piebilda, ka Rīga šobrīd vēl paliek bez sava logotipa, bet, kā to radīt, noteikti tikšot domāts.