Salu tilts kļuvis gludāks par gludu

Salu tilts 2015. gada 17. oktobrī pēc visu braukšanas joslu atvēršanas satiksmei ar ātrumu līdz 70 kilometriem stundā © F64

Pabeigta brauktuves atjaunošana uz Salu tilta, kur tagad satiksmei atvērtas visas braukšanas joslas un maksimālā ātruma ierobežojums mainīts no 30 uz 70 kilometriem stundā.

Tilta šķērsošanas nosacījumu maiņa notika valsts svētku priekšvakaram atbilstošajā 17. novembrī. Šis notikums tika atzīmēts bez vēlreizējas satiksmes kavēšanas tikai tāpēc, lai amatpersonas varētu nostāties uz tilta atklāšanas lentītes griešanai. Pilsētas pārvaldes iestādes aprobežojās ar to, ka Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs rādīja un stāstīja par paveikto Rīgas domes priekšsēdētājam Nilam Ušakovam, viņa vietniekam Andrim Amerikam un masu saziņas līdzekļu pārstāvjiem.

Brauktuves atklāšanas pasākums bija pieskaņots ne tikai valsts svētkiem, bet arī gadu mijai, līdz kurai jāpabeidz sakārtot dokumenti Eiropas Savienības palīdzības naudas saņemšanai. Tā ir vēl 2007. – 2013. gada plānošanas perioda nauda, kuras izmantošana tomēr ir jāpabeidz līdz 2015. gada beigām. Jāpiebilst, ka ES palīdzējusi atjaunot tikai tilta brauktuvi, bet ne tā uzbrauktuves, nobrauktuves un vēl daudzus citus tilta konstrukcijas elementus, bez kuriem arī brauktuves izmantošana būtu ierobežota. Pašvaldības finansētie darbi ap Salu tiltu tupināsies vēl trīs gadus.

Brauktuves atjaunošana šajā gadījumā nozīmēja daudz vairāk par asfalta virskārtas nomaiņu, kas braukšanas apstākļus uzlabo tikai īslaicīgi, ja netiek novērsti defekti tilta pamatkonstrukcijās. Konkrētajā gadījumā šie defekti ir krājušies kopš 1976. gada, kad 1968. gadā būvēt sāktais tilts tika nodots ekspluatācijā. Kopš tā laika pagājušajos gandrīz četrdesmit gados nekādi būtiski remontdarbi uz tilta nav veikti. Savu laiku nokalpojis bija ne tikai šad tad mainītais asfalts, bet arī daudzi dzelzsbetona elementi tilta konstrukcijā. Pēc to nomaiņas tilta faktiskā nestspēja tika pārbaudīta ar tilta slogošanu naktī uz 13. oktobri. Šo pārbaudi tilts ir izturējis, un tam jābūt drošam atkal nākamos gadu desmitus. Dzelzsbetona konstrukciju saglabāšanai Latvijas klimatiskajos apstākļos izšķirošais ir tas, lai šajās konstrukcijās neiekļūtu ūdens. Šī mērķa sasniegšanai uz Salu tilta un tāpat ap tiltu veikti hidroizolācijas un lietus ūdens kanalizācijas izbūves darbi.

Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta sagatavotās informācijas, pašlaik Salu tilta atjaunošanai iztērēti apmēram 10,5 miljoni eiro. Zem brauktuves pilnā sparā notiekošie darbi prasīs vēl 1,8 miljonus eiro līdz šā gada beigām. Pašreiz jau ir izsludināts iepirkums par Salu tilta kompleksa rekonstrukcijas otrās kārtas projektēšanu. Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves otrā kārta ietvers satiksmes pārvada pār Krasta ielu, satiksmes pārvada Lucavsalā, tilta pār Bieķengrāvi augštecē un estakādes pār Bieķengrāvi Kārļa Ulmaņa gatvē atjaunošanu. Tos plāno pabeigt līdz 2019. gadam ar šobrīd iecerētu tāmi 17 – 18 miljonu eiro apmērā.

Tilta atjaunošanu veic pilnsabiedrība LNK Industries, kuras sastāvā ietilpst trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi Latvijas tilti, Enfort un TTS.

Nākamgad Rīgas pašvaldība plāno ķerties pie Gaisa tilta atjaunošanas. Mazliet tālākā nākotnē pienāks kārta Vanšu tilta un Brasas tilta salabošanai.



Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.