Naktī uz sestdienu Daugavgrīvā uz sēkļa uzskrējušā tankkuģa "Flagman 1" kapteinis bijis alkohola reibumā, šovakar vēstīja televīzijas raidījums "LNT Ziņas".
Kuģis piederot kādai Igaunijas kompānijai. Precīza kapteiņa organismā konstatētā alkohola koncentrācija būšot zināma nākamnedēļ.
Krasta apsardzes dienesta priekšnieka pienākumu izpildītājs Andris Skribis, komentējot iespējamos avārijas iemeslus, raidījumam minēja, ka tai par iemeslu bijusi cilvēciska vai tehniska kļūda. "To izmeklēšanā noskaidrosim. Izmeklēšana ir sākta, Jūras administrācija veiks kuģa tehnisko inspekciju," skaidroja Skribis. Pārbaužu rezultāti būšot zināmi jaunnedēļ.
Kuģa ceļa kartē redzams, ka pēc pēdējā līkuma kuģis nav ticis iztaisnots un taisnā līnijā iebraucis krastā, vēstīja raidījums.
Kuģis bija uzkrauts pilns ar 15 000 tonnu degvielas. Kuģa priekšgals esot bijis vien dažus metrus no krasta, un tas bijis pamatīgi sasvēries. Ja kuģa korpuss būtu pārsists un degviela izplūstu, sekas būtu graujošas. "Tas nozīmētu, ka tas ar straumi tiktu nests jūrā, ar vēju pūsts krastā, šis piesārņojums varētu iesūkties krasta smiltīs un vairākus gadus Jūrmala būtu nelietojama," norādīja Skribis.
33 gadus vecais tankkuģis "Flagman 1" bijis ceļā no Rīgas ostas uz Ventspils ostu. No sēkļa tas novilkts pēc tam, kad kravā esošā degviela pārsūknēta uz citu kuģi, līdz ar to samazinājusies avarējušā kuģa iegrime. Tankkuģis aizvilkts atpakaļ uz ostu, kur notiks rūpīgāka tā pārbaude.
LETA jau ziņoja, ka naktī uz sestdienu Daugavgrīvā uz sēkļa uzskrēja zem Latvijas karoga kuģojošais tankkuģis "Flagman 1". Neviens cilvēks šajā incidentā necieta un no kuģa naftas produkti neizplūda.
Ap pusdienlaiku tankkuģis ar tuvumā esošā kuģa palīdzību tika veiksmīgi novilkts no sēkļa.
Kā liecina internetā pieejamā informācija, kuģis "Flagman 1" ir būvēts 1982.gadā, tas ir 81 metru garš un 14 metrus plats.