Rīgā ielu remontiem tērēs miljonus

Šogad Rīgā paredzēts gan remontēt ielas, gan turpināt uzsāktos vērienīgos projektus. Piemēram, Rīgas ielu seguma atjaunošanai plānots iztērēt 1 977 600 latu, bet dažādu būvdarbu un ar tiem saistīto pasākumu organizēšanai – 1 294 400 latu. Precīzas summas būs zināmas pēc tam, kad notiks iepirkumu konkursi.

Vislielākie līdzekļi – 755 600 latu – būs vajadzīgi, lai salabotu Brīvības gatves posmu no Rīgas robežas līdz līdz tiltam pār Juglu, Druvienas ielu, Ūdeļu ielu un Rožu ielu posmā no Berģu ielas līdz pilsētas robežai. Savukārt Brīvības ielas ielas seguma atjaunošana posmā no Ģertrūdes ielas līdz Matīsa ielai izmaksās 116 600 latu. Par gandrīz 400 000 latu brauktuvju un ietvju segumu plānots atjaunot Zentenes ielā no Kurzemes prospekta līdz Anniņmuižas bulvārim, Lidoņu ielā no Spilves līdz Daugavgrīvas ielai un Baltajā ielā no Lidoņu līdz Riekstu ielai. Divas reizes mazāku summu izmaksās Krustpils ielas (posmā no Šķirotavas ielas līdz pilsētas robežai), Toma ielas un Eglaines ielas (posmā no Maskavas līdz Kviešu ielai) atjaunošana Latgales priekšpilsētā. Šogad kvalitatīvu ielas un trotuāru segumu varētu iegūt Ziemeļblāzmas iela no Baltāsbaznīcas līdz Ledus ielai un pati Ledus iela, un tas izmaksātu 59 000 latu. Toties Zemgales priekšpilsētā Satiksmes departaments izvērtējis, ka nepieciešams izremontēt Valdeķu ielas posmus, Graudu ielu no Putnu ielas līdz Saulkalnes ielai un Vaiņodes ielu no Tadaiķu ielas līdz Irbenes ielai, kam kopumā nepieciešami 470 000 latu.

Vēl nepilns pusmiljons latu būtu nepieciešams 12 gājēju pāreju uzlabošanai un 30 neregulējamu pāreju rekonstrukcijai, taču tas maksātu 110 000 latu. Departamenta prasītajā summā ietilpst arī 20 ātrumvaļņu izbūve, ceļa zīmju, virziena rādītāju, drošības barjeru un tamlīdzīgu tehnisko līdzekļu uzstādīšana. Visdārgāk maksās sešu luksoforu rekonstrukcija un būvniecība – 103 200 latu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais