Stradiņa slimnīcas A korpusa būvniecība rit pilnā sparā

Virszemes konstrukciju būvniecība jau ir pabeigta, tāpēc šomēnes slimnīcas jaunbūvēs – 1., 2. un 6. blokā – notiek ārsienu paneļu uzstādīšana, un pēc tam tiks veikta stikla fasādes montāža © Gints IVUŠKĀNS

Jau pusotru mēnesi VAS Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca pilnsabiedrība SBRE pilnā apjomā ir atsākusi A korpusa 1. kārtas būvniecības procesu. Līdz ziemas atnākšanai daļā ēkas apjoma ir jāuzliek jumts un jāpabeidz ārsienu paneļu un fasādes montāža. Slimnīcas vadība un būvnieki stāsta, ka celtniecības darbi norit pēc grafika un vajadzīgajos termiņos, līdz ar to arī Eiropas nauda tiek apgūta bez sarežģījumiem.

Pirms atnāk ziema

Šobrīd būvlaukumā strādā aptuveni 160 darbinieku, no kuriem 30 ir inženiertehniskais personāls, taču, paplašinoties nepieciešamo darbu veidiem, piemēram, iekštelpās, inženiertīklu izbūvē un uzsākoties apdares darbiem, plānots, ka strādājošo skaits sasniegs pat 400 cilvēku, informē pilnsabiedrības SBRE projektu vadītājs Valdis Koks, piebilstot, ka līdzās aktīvai celtniecībai tiek nodrošinātas papildu kvalitātes pārbaudes un darba drošības kontrole.

Būvnieki stāsta, ka virszemes konstrukciju būvniecība jau ir pabeigta, tāpēc šomēnes slimnīcas jaunbūvēs – 1., 2. un 6. blokā – notiek ārsienu paneļu uzstādīšana un pēc tam tiks veikta stikla fasādes montāža. Tāpat šobrīd tiek veikta slimnīcas trīs blokus savienojošā ātrija tiltu un pārseguma nesošo konstrukciju montāža un betonēšana.

«Galvenie šā brīža darbi ir vērsti uz fasādēm, un pavisam drīz sāksies jumta izbūve. Principā šobrīd pats svarīgākais līdz ziemas atnākšanai ir daļai ēkas uzlikt jumta pirmo slāni un pabeigt fasādes darbus, lai pakāpeniski varētu sagatavoties apdares darbu veikšanai,» skaidro V. Koks.

Ēkas konstrukcijas ir darba kārtībā

Veicamo uzdevumu listē ir arī savienojošā pazemes tuneļa izveide ar slimnīcas 32. korpusu un virszemes autostāvvietu izveide – tās kopumā būs divas: katra savā ēkas pusē. Vienā ir paredzēta vieta 145 automašīnām, otra ir vēl vērienīgāka – tajā varēs apstāties 500 spēkratu, tiesa, otrās autostāvvietas izveide paredzēta A korpusa 2. kārtas būvniecības procesa gaitā un neietilpst šī līguma ietvaros. Bet jau paveikto darbu bilancē vēl var atzīmēt inženiertīklus, kas zem zemes ir jau sabūvēti.

Tāpat ir novērsti visi defekti, kuru dēļ uz laiku tika apturēta būvniecība. Jau ziņots, ka jūlijā pēc Rīgas pilsētas būvvaldes ekspertu vizītes būvlaukumā SBRE saņēma atļauju atsākt būvdarbus pilnā apmērā. Nepieciešamā defektu novēršana noritēja raiti un bez sarežģījumiem, ko ar ierakstu būvdarbu žurnālā apstiprināja būvvalde, norādot, ka «uzdotie norādījumi ir izpildīti» un «konstatētie defekti ir novērsti». Piemēram, tika atvērtas vaļā vairākas sijas: visas šuves pārmetinātas, laboratoriski pārbaudītas. «Tas ir sarežģīts tehnoloģisks process, bet viss tika izdarīts ļoti akurāti,» uzsver V. Koks. Tāpat tika pastiprinātas vairākas kolonnas, līdz ar to tām drošības rezerve palielināta par 20%.

Eiropas nauda tiek apgūta

Sakarā ar Stradiņa slimnīcas jaunā korpusa izbūves apturēšanu šā gada februārī uzplaiksnīja diskusijas, ka šī fakta dēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fonda naudas izmantošana un tādā gadījumā valstij varētu nākties segt izmaksas pašai.

Taču arī šī situācija ir atrisinājusies: kā stāsta Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) Jaunās būvniecības daļas vadītājs Agris Balodis, būvdarbi tiek veikti atbilstoši iesniegtajam darbu izpildes grafikam un arī Eiropas nauda tiek apgūta. Patlaban jau ir apgūti vairāk nekā 10 miljoni eiro Eiropas naudas, bet tuvākajā nākotnē jāapgūst vairāk nekā 13 miljoni eiro. Kopumā jaunā korpusa pirmā kārta izmaksās gandrīz 82 miljonus eiro.

PSKUS Jaunās būvniecības daļas vadītājs norāda, ka darbi dinamiski virzās uz priekšu un, šādā tempā strādājot, iecerēts, ka korpusa pilna ekspluatācija tiks uzsākta 2017. gada pavasarī. Tad arī korpuss būs labiekārtots un gatavs uzņemt klientus mūsdienīgās slimnīcas telpās.