Ar emocionālu ierakstu par kādu situāciju sociālajā tīklā facebook dalījusies kāda sieviete. Viņu šokējis atgadījums Rīgas 1.slimnīcā.
Kā raksta šī sociālā tīkla facebook lietotāja, tad 2.augustā piedzīvojot astmas lēkmi viņa devusies uz Rīgas 1.slimnīcu, kur dežuranti viņai bezrūpīgi atbildējis, ka šeit nekas šodien nav, un viņai jādodas mājās. Turpinot savu stāstu sieviete stāsta, ka caur asarām un smakšanu izmokot tekstu, ka viņai ir astmas lēkme, dežurants atbildējis, ka jāsauc ātrā palīdzība. Lai gan veselības problēmas sievietei sagādājušas īpašas grūtības, tomēr sieviete sazvanījusi Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, kur viņu negatīvi pārsteigusi sazvanītā dienesta attieksme. Sieviete paskaidrojusi, ka atrodas Rīgā, 1.slimnīcā un ir piedzīvojusi astmas lēkmi, kā rezultātā ir grūti elpot un nepieciešama palīdzība. Dienesta darbinieks lūdzis nenolikt telefonu, uzgaidīt un tad sekojis nākamais jautājums - cik viņai gadu. Ņemot vērā, ka sievietei bijis grūti elpot un runāt, viņa atbildējusi nevis uz uzdoto jautājumu, bet gan norādījusi, ka smok un nevar paelpot. Un tajā brīdī no dispičera saņēmusi atbildi, lai piezvanot, kad būs nomierinājusies, un dispičeris nolicis klausuli.
Tiesa, sieviete pateicas ātrās palīdzības brigādei, kura tomēr atbraukusi, un norāda, ka arī tā bijusi neizpratnē par to, kā šāds atgadījums vispār varējis notikt.
Lai skaidrotu radušos situāciju, Rīgas 1.slimnīca sievietei sniegusi atbildi sociālajā tīklā facebook, kurā norāda:
"Pacients, neiedziļinoties Latvijas medicīnas aprūpes sistēmā, Rīgas 1.slimnīcu izvēlas kā neatliekamās medicīniskās palīdzības iestādi. Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas 1.slimnīca” ir vecākā civilā slimnīca Latvijā, divus gadsimtus tā bija nozīmīgākā ātrās un neatliekamās palīdzības slimnīca, bet kopš 2010. gada sniedz ambulatoros un plānveida stacionāra pakalpojumus. To sapratusi arī sieviete, kura akūtas astmas lēkmes gadījumā vērsusies pēc palīdzības, bet vēlā vakara stundā (ap plkst. 22:00) slimnīcā nav medicīniskā personāla. Vēlāk viņa savā facebook profilā raksta: "par 1. slimnīcu, nezināju, ka tur ir dienas stacionārs. Dežurantam redzot manu lēkmi, tomēr būtu nepieciešams saprast, ka pašam jāzvana uz 112 vai 113, nevis skatīties, kā es rīstos, smoku un raudu." Tiešām žēl par notikušo, bet nevaram palīdzēt akūtajiem, tikai plānveida pacientiem."
Komentārus un savu viedokli par notikušo pie konkrētā ieraksta sociālajā tīklā pauž vairāki tā lietotāji, norādot, ka arī viņiem ir gadījušās līdzīgas situācijas, un viņi ir pārsteigti par šādu veselības aprūpes sistēmu Latvijā.