Četru zvaigžņu viesnīcu kategorijā Rīga ir ierindojusies pirmajā vietā pasaulē, liecina Šveicē tapušā "PwC" pētījuma "Reputācija internetā - kāpēc atsauksmes par viesnīcām ir svarīgas un kā viesnīcas uz tām reaģē" dati.
Pilsētu reitingu pēc to viesnīcu tiešsaistes vērtējumiem nosaka industrijā pirmais izstrādātais un akadēmiski pārbaudītais tiešsaistes reputācijas indekss "Global Review IndexTM" (GRI), aģentūru LETA informēja "PwC" mārketinga un komunikācijas vadītāja Latvijā Evija Baula.
Globālais vērtējuma indekss jeb "Global Review IndexTM" ir tiešsaistes reputācijas indekss atsevišķai viesnīcai, viesnīcu grupai vai ķēdei, kurā tiek izmantoti sniegtie vērtējumi no visām lielākajām un nozīmīgākajām viesnīcu vērtēšanas un ceļojumu aģentūru lapām internetā.
Četru zvaigžņu viesnīcu kategorijā Rīga ar GRI 86,51% ir saņēmusi visaugstāko vērtējumu pasaulē. Rīgas viesnīcas ir saņēmušas augstākos vērtējumus kritērijos - atrašanās vieta, tīrība un kopējā vērtība. Viszemāk vērtēta ir istabu un numuriņu kvalitāte.
Visu kategoriju trīs, četru un piecu zvaigžņu viesnīcu reitingā Keiptauna ar 86% ieņem pirmo vietu pēc kopējā reputācijas GRI indeksa, servisa, atrašanās vietas un vērtības kritērijiem. Otrajā vietā ir Viļņa ar 84,6%, trešajā vietā - Johannesburga (84,2%), ceturtajā vietā - Edinburga (83,7%), piektajā vietā - Marrākeša (83,5%), sestajā vietā - Prāga (83,4%), septītajā vietā - Varšava (83%), astotajā vietā - Lisabona (82,7%), devītajā vietā - Rīga (82,6%), bet desmitajā vietā - Abū Dabī (82,3%).
Pētījumā secināts, ka Austrumeiropas viesnīcas tiešsaistē tiek vērtētas krietni augstāk nekā citos reģionos, jo tās visbiežāk spēj apmierināt vai pārspēt apmeklētāju cerības.
Tāpat pētījumā noskaidrots, ka pieczvaigžņu viesnīcas krietni labāk reaģē uz atsauksmēm internetā nekā trīs vai četru zvaigžņu viesnīcas. Turklāt Rīgas gadījumā tas ir desmit reizes biežāk nekā vidēji pasaulē.
Pētījumā tika konstatēts arī tas, ka daudzi viesnīcu pārstāvji negatīvās apmeklētāju atsauksmes uztver kā apgrūtinājumu un nezina, kā tās izmantot sava biznesa labā. Daži pat mēdz apšaubīt to īstumu un noderību biznesa uzlabošanai, tā vietā izvēloties taisnošanās un aizstāvēšanās taktiku.
Pētījuma dati tika iegūti no 142 ceļojumu aģentūrām un viesnīcu vērtēšanas lapām laika posmā no 2014.gada līdz 2015.gada 28.februārim. Pētījumā izmantoti vērtējumi par trīs, četru un piecu zvaigžņu viesnīcām 48 pilsētās šādos pasaules reģionos - Centrāleiropā un Rietumeiropā, Austrumeiropā, Tuvajos Austrumos, Āfrikā un Indijā, informēja Baula.