Rīgas tiltu remontam piešķirs papildu līdzekļus

© Publicitātes foto

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien akceptēja papildu līdzekļu 2 086 500 eiro apmērā piešķiršanu iepriekš neparedzētiem darbiem Salu tilta rekonstrukcijā, kā arī atsevišķiem darbiem uz Dienvidu tilta un citviet.

1 585 000 eiro nepieciešami papildu darbiem Salu tilta renovācijā. No tiem 655 000 eiro nepieciešami ietvju norobežojošo bloku nomaiņai tiltā pār Daugavu un tiltā pār Mazo Daugavu. Tilta būvdarbu laikā, pieaicinot neatkarīgu ekspertu, ticis konstatēts, ka esošo ietvi norobežojošo betona bloku stāvoklis ir neapmierinošs. Saglabājot esošos betona blokus un veicot projektā paredzēto lokālo bloku remontu, to kalpošanas ilgums būšot līdz 10 gadiem, savukārt veikt betona bloku kapitālo remontu būšot dārgāk vismaz par 30%, nekā izgatavot un uzstādīt jaunus blokus, darbu nepieciešamību pamato Satiksmes departamentā.

490 000 eiro nepieciešami ratiņu nobrauktuvju un trepju izbūvei Zaķusalas brauktuves posmā. Pašlaik uz sabiedriskā transporta pieturvietām ir iespējams nokļūt tikai pa stāvām trepēm. Lai nodrošinātu vides pieejamību, nepieciešams izbūvēt ratiņu nobrauktuvi un trepes atbilstoši normatīvu prasībām.

220 000 eiro nepieciešami betona bruģa seguma izbūvei. Renovācijas darbu laikā objektā ticis konstatēts, ka projektā paredzēto risinājumu ietvēs izbūvēt asfaltbetona segumu nav iespējams tehniski veikt atbilstoši kvalitātes prasībām. Apzinoties, ka, izbūvējot asfaltbetona segumu, tas tiks izbūvēts nekvalitatīvi, tika nolemts asfaltbetona segumu aizstāt ar betona bruģa segumu, skaidro Satiksmes departamentā.

220 000 eiro paredzēti mobilizācijas un satiksmes organizācijas izmaksām - papildus darbu izmaksu noskaidrošanai būs nepieciešams rīkot atklātu konkursu, kura rezultātā, iespējams, darbus veiks uzņēmums, kas pašlaik nav iesaistīts darbos uz Salu tilta, līdz ar to nepieciešams paredzēt mobilizācijas un satiksmes organizācijas izmaksas par aptuveno summu 220 000 eiro.

Neatkarīgas būvuzraudzības piesaistīšanas izmaksas ir apmēram 105 000 eiro.

50 000 eiro plānots atvēlēt, lai izstrādātu trokšņu līmeņa mazināšanas pasākumu projektu Dienvidu tilta otrās būvniecības kārtas Slāvu rotācijas aplim. Satiksmes departaments esot saņēmis vairākas Rīgas iedzīvotāju sūdzības par paaugstinātu troksni Slāvu rotācijas aplī, tāpat ir saņemts Veselības ministrijas Veselības inspekcijas aizrādījums, ka tiek pārsniegts atļautais trokšņu līmenis. Lai novērstu paaugstināto trokšņa līmeni, nepieciešams veikt trokšņu līmeņu izpēti, modelēt trokšņu virzīšanos un izstrādāt tehnisko risinājumu prettrokšņu elementu izbūvei.

340 000 eiro plānoti, lai izbūvētu divas lokālas vietējās joslas Kārļa Ulmaņa gatvē - vienu starp Liepājas ielu un Rudbāržu ielu un otru - starp Mežmalas ielu un Gaviezes ielu. Lai nokļūtu uz Kārļa Ulmaņa gatvei blakus esošajiem zemes gabaliem nepieciešams izveidot iebrauktuves ar pieslēgumu Kārļa Ulmaņa gatvei. Lai izbūvētu iebrauktuvi atbilstoši normatīviem, nepieciešams veidot paralēlu brauktuvi - vietējo joslu, šādi darbus pamato departamentā.

Jautājumu vēl skatīs Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja.

Latvijā

Lai cik ierobežota arī nebūtu Latvijas Bankas (LB) ietekme uz eirozonas monetāro politiku, LB prezidentam joprojām ir nozīmīga loma mūsu valsts ekonomiskajā, finansiālajā un banku sistēmas attīstībā. Tāpēc mūsu politiķu izvēlei – kuram uzticēt šo svarīgo amatu pēc tam, kad šā gada 21. decembrī beigsies pilnvaru termiņš esošajam LB prezidentam Mārtiņam Kazākam – jāpieiet ar pilnu nopietnību.

Svarīgākais