Gājēju un velosipēdistu „karš”, ziņo par bīstamiem incidentiem

© F64

„Šodien uz VEF tilta no gājēju celiņa mani izgrūda ar visu riteni uz braucamās daļas,” savu nepatīkamo pieredzi Twitter izklāsta Kath (@katrinamarta). Viņa secina, ka šoreiz viņai paveicies, jo tobrīd nebrauca pa ceļu neviena mašīna.

Velobraucēja ir neizpratnē, kā vīrietis, kas izskatījies aptuveni 40 gadus vecs, var tā rīkoties.

Viņa stāsta, ka pārkritusi pāri apmalei ar seju pret braucamās daļas bruģi.

Ieraksts nav palicis nepamanīts, arī citi dalījušies savos novērojumos.

Piemēram,

Ilze ‏(@ilze_steina): Biju lieciniece, kā gājējs (ar meitu blakus) no ietves centās nogrūst velobrauc/vīr ar bērnu krēsliņā.

Jānis Lācis ‏(@Lidotajs): OMFG! Vai policiju izsauci? Ož pēc slepkavības mēģinājuma.

Ra (@izdomaata): ‏tad jau @CSDD_LV cieņas kampaņai pirmie augļi...

Kristiāns ‏(@kriskinc): Arī es pagājušogad uz VEF tilta aizlidoju pa gaisu, pat pirms visiem jaunajiem CSN. Riskanta vieta priekš velobraucējiem.

Juris Vaidakovs ‏(@Afanasijs): Vēl viens incidents! Tiešām, medības uz velo sākušās!

Komentētāji ir neizpratnē, vai jaunie noteikumi, ka velobraucēji nevar braukt pa ietvi, jau stājušies spēkā. Šobrīd vēl nē.

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kura mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka. Velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves.

Saskaņā ar šiem noteikumiem velosipēdisti braukt pa ietvi varēs tikai izņēmuma gadījumos. Paredzēts, ka tie stāsies spēkā 1.septembrī.

Latvijā

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.