Saeima ir noraidījusi priekšlikumu piešķirt 15 miljonu eiro lielu dotāciju Rīgas sabiedriskā transporta lietotājiem, un Rīgas mērs Nils Ušakovs šo rīcību nodēvējis par spļāvienu sejā rīdziniekiem.
Visu šo gadu gan rīdziniekiem, gan nerīdziniekiem bija vienāda braukšanas maksa – 0,60 eiro par vienu braucienu, kaut arī pašvaldība sākotnēji vēlējās to diferencēt: 0,60 eiro rīdziniekiem, 1,20 eiro – citās pašvaldības deklarētajiem iedzīvotājiem. Pie šādas viena brauciena maksas bija paredzēts atgriezties nākamgad. Tagad Rīgas domē saka – N. Ušakovs un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards «plāno regulāri tikties 2015. gadā, lai kopīgi risinātu jautājumus par pamatota finansēšanas modeļa izstrādi galvaspilsētas vajadzībām». Pašlaik ir skaidrs tas, ka līdz nākamā gada 31. janvārim brauksim pa vecam – neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas, visiem Rīgas sabiedriskā transporta pasažieriem par braucienu noteikta vienāda maksa.
Lai segtu izdevumus par Rīgā nedeklarēto iedzīvotāju pārvadāšanu ar 50 procentu atlaidi Rīgas sabiedriskajā transportā, no valsts tika prasīta 15 miljonu eiro liela dotācija. Rīgas pašvaldība pamato, ka pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme (RS) saņem dotāciju no pilsētas budžeta, kas tiek veidots no nodokļiem, kurus maksā tikai šajā pašvaldībā deklarētie iedzīvotāji. Atlaide 50 procentu apmērā no pašizmaksas tiek nodrošināta par Rīgas budžeta līdzekļiem visiem pasažieriem. Rīgas sabiedriskajā transportā 25 procenti no pasažieriem ir nerīdzinieki. Ja brauciena pašizmaksa ir 1,20 eiro, tad atlaides 50 procentu apmērā nerīdzinieku pārvadāšanai izmaksā līdz 15 miljoniem eiro gadā.
Tomēr arī iepriekšējā valdība un parlaments nebija sajūsmā par Rīgas domes plāniem paaugstināt maksu par braucienu nerīdziniekiem. Iepazinušies ar Valsts kontroles operatīvās revīzijas rezultātiem RS par sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanu, pērnā gada vasarā Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas deputāti vienbalsīgi nolēma, ka šajā pašvaldības uzņēmumā vajadzētu veikt padziļinātu revīziju. Arī pēc operatīvās revīzijas Valsts kontrole iesniedza RS 14 ieteikumu.