Rīgas domnieki lems par ieceri būvēt naftas produktu termināli Daugavgrīvā

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti šodien vērtēs SIA "Baltic Oil Terminal" vērienīgo ieceri būvēt jaunu naftas produktu pārkraušanas termināli Daugavgrīvā, Flotes ielā.

LETA jau ziņoja, ka sabiedriskās apspriešanas laikā par būvniecības ieceri saņemtas 235 atbalstošas un 3453 noraidošas atsauksmes, liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta apkopotā informācija.

Sabiedriskās apspriešanas laikā par būvniecības ieceri kopumā izteikušies 3685 iedzīvotāji un trīs organizācijas. Biedrības "Koalīcija dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai", "Bolderājas grupa" un Vides aizsardzības klubs iesniegušas noraidošas aptaujas lapas un iesniegumus ar argumentētiem iebildumiem pret plānoto būvniecību.

No saņemtajām atsauksmēm septiņas aptaujas lapas iesniegtas portāla "www.riga.lv" sadaļā "Elektroniskie pakalpojumi", bet 358 aptaujas lapas un kolektīvs iesniegums ar savāktiem 3323 iedzīvotāju parakstiem saņemti departamentā.

Apkopojot iesniegtās aptaujas lapas un kolektīvajam iesniegumam pievienotos parakstus, tika konstatēts, ka kopumā būvniecības ieceri atbalsta 235 iedzīvotāji, bet noraida - 3450 iedzīvotāji un trīs organizācijas.

Galīgais lēmums būs jāpieņem domes sēdē.

Kā ziņots, termināļa būvniecībā Flotes ielā 2 plānots ieguldīt 170 miljonus eiro (119 miljonus latu), aģentūrai LETA pastāstīja SIA "Baltic Oil Terminal" vadītājs Nikolajs Jermolajevs.

"Baltic Oil Terminal" termināli plāno izveidot Rīgas brīvostas teritorijā pie Daugavas iztekas līcī, Komētforta ragā, 25 hektārus plašā teritorijā.

Pēc termināļa uzbūvēšanas paredzēts pārkraut desmit miljonus tonnu produktu gadā, no tiem gaišos naftas produktus - sešus miljonus tonnu, bet tumšos - četrus miljonus tonnu. Aptuveni 6% no kopējā apjoma varētu būt citi šķidrie produkti.

Teritorijā plānots izveidot vairākus 16 līdz 20 metrus augstus rezervuārus ar kopējo tilpumu 450 000 kubikmetru, kā arī divas piestātnes, katru 240 metru garumā, pie kurām varētu piestāt kuģi ar kravu līdz 100 000 tonnu.

Plānots veikt arī ievērojamus ieguldījumus infrastruktūras izveidošanā, piemēram, plānots rekonstruēt sliežu ceļus četru kilometru garumā.

No brīvostas nomātajā teritorijā patlaban atrodas vairākas mazvērtīgas būves un pazemes noliktavas, teritorija ir stipri piegružota. Projekta attīstītāji sola nodrošināt vides aizsardzības prasības - veikt hermētiski noslēgtu pārkraušanu un izveidot maksimāli ātru savākšanas sistēmu noplūdes gadījumā. Tāpat tiek solīts saglabāt neskartu kāpu zonu un sakārtot pludmali.

Termināļa būvniecības laikā tikšot nodarbināti aptuveni 400 cilvēki, bet pēc tā pabeigšanas - ap 100 inženiertehnisku darbinieku.

Būvniecības ieceres pasūtītājs ir SIA "Baltic Oil Terminal", projektētājs - SIA "VIDE".

Kā ziņots, kompānija termināli šajā vietā bija iecerējusi būvēt jau pirms septiņiem gadiem, bet projekts apstājās, jo sākās strīdi par valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa statusa noteikšanu Komētfortam.

Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" informācija liecina, ka "Baltic Oil Terminal" pamatkapitāls ir viens miljons latu. Kompānija pilnībā pieder ASV reģistrētai firmai "Solotex LLC (MS) Kompānija".

Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais