Viltus Centrālās stacijas spridzinātāji sanikno pasažierus

© F64

Rīgas Centrālajā stacijā trīs mēnešu laikā jau vismaz četrreiz izziņota ārkārtas situācija. Pasažieriem šāds lietu pavērsiens sagādā lielas neērtības, jo viņi nezina, kad atsāks kursēt vilcieni. Patlaban risinājuma nav, bet VAS Latvijas dzelzceļš (LDZ) solās ar iesaistītajām pusēm to meklēt.

Šonedēļ 4. novembra vakarā kārtējo reizi pasažieriem nācās nīkt aiz stacijas durvīm, jo ap visu ēku apvilktā lente liecināja, ka izziņota ārkārtas situācija. Taču, tā kā šādos gadījumos netiek sniegta nekāda informācija, cilvēkiem nākas vien minēt, cik ilgi nāksies gaidīt aiz durvīm. Ja varbūt jau pagājis kāds brīdis un jāgaida vien pusstunda, tad var arī stāvēt laukā. Bet – ja pāris stundas? Visnepatīkamāk tas ir tiem, kam pietrūcis dažu minūšu, lai tiktu uz vajadzīgo vilcienu, kad pieeja uz peroniem tiek slēgta un transports aiziet, piemēram, uz Madonu, kā tas gadījās kādam Neatkarīgās lasītājam.

LDZ pārstāvis Māris Ozols atzīst, ka pēdējā laikā šādas situācijas tiešām atgadās gana bieži, taču cerams, ka nu ilgāku laiku būs miers, jo zvanītāja, kas ne pirmo reizi ziņojusi par spridzekli, nu ir notverta. Taču garantijas, ka līdzīgas situācijas neatkārtosies, protams, nav. Un, lai cik dažkārt apšaubāmi liktos šādi ziņojumi, tie noteikti ir jāpārbauda – jāizsauc policijas spēki, lai tie pārmeklētu telpas. LDZ diemžēl nevarot prognozēt, cik daudz laika tas prasīs. Tā tikpat labi varot būt gan stunda, gan trīs stundas. «Ārkārtas gadījumā nav standarta risinājuma. Vienīgais, ko darām – informējam savā Twitter kontā par situāciju, un uzziņu dienests izplata paziņojumu par notikušo,» skaidro M. Ozols, norādot, ka ārpusē gaidošajiem pasažieriem nevarot sniegt nekādu informāciju – pārbaude ir Valsts policijas (VP) atbildībā. VP pārstāvis Toms Sadovskis vien piebilda, ka šādas situācijas jāvērtē ļoti nopietni. Ja pieradīsim nereaģēt uz brīdinājumiem, tad varam piedzīvot traģiskus iznākumus. Cilvēkiem tas jāsaprot, tāpēc jāuzņem VP darbs ar sapratni.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais