Ušakovs slavē atjaunoto "Rīgas satiksmes" autobusu parku

© F64

Šodien uzņēmums "Rīgas satiksme" prezentēja pirmo saņemto jauno firmas "Solaris" autobusu. Plānots, ka jaunie autobusi pakāpeniski sāks apkalpot Rīgas sabiedriskā transporta pasažierus, nomainot vecos transportlīdzekļus, kuriem beidzies ekspluatācijas laiks.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs šodien norādīja, ka papildinātais autobusu parks ļaus plānot arī jaunus sabiedriskā transporta maršrutus, piemēram, pār Dienvidu tiltu, kā arī savienojot pilsētas ziemeļus ar centru pār pārvadu gar VEF Kultūras pili. Mērs arī atzina, ka ir ļoti svarīgi modernizēt sabiedrisko transporta tieši tagad, kad pašvaldība aicina iedzīvotājus mainīt savus pārvietošanās paradumus: "Sabiedriskais transports Rīgā tiek un tiks uzlabots, lai motivētu iedzīvotājus pārsēsties no savām automašīnām uz pilsētas sabiedrisko transportu."

Jaunie autobusi tiks piegādāti piecu gadu laikā. 60 no jaunajiem autobusiem būs 12 metrus gari, 115 - 18 metrus gari. Visi autobusi būs ar zemajām grīdām. Kalpošanas laiks paredzēts 12 gadi ar nobraukumu līdz 70 000 km gadā, garantija divi gadi vai 150 000 km noskrējiens, tiem būs izbīdāma platforma ar elektromehānisko pievadu (invalīdiem), apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma, integrētā borta informācijas sistēma u.tml. Autobusu papildaprīkojums paredz arī iekšējos LCD monitorus informācijas pārraidīšanai.

Kā ziņots, 2013.gadā noslēdzās autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko izvirzītajām prasībām tika atzīts "Solaris Bus&Coach S.A." piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro, atmaksas periods ir 10 gadi. Pirmie 35 autobusi tiks saņemti līdz šī gada beigām.

"Rīgas satiksme" apkalpo 53 autobusu maršrutus, gadā nobraucot vairāk nekā 27 miljonus kilometru. "Rīgas satiksmei" kopumā ir 432 autobusi, no kuriem 140 autobusi ir 18 metru gari, 72 autobusi ir 15 metru gari un pārējie 220 autobusi ir 12 metrus gari un īsāki (Ikarus E 91). Ar jaunajiem autobusiem tiks aizvietoti tie, kuru ekspluatācijas laiks (12 gadi) ir beidzies, un patlaban tāds jau ir 121 autobuss, savukārt pēc pieciem gadiem ekspluatācijas laiks būs beidzies arī pārējiem 311 autobusiem.

Statistika liecina, ka 2010.gadā autobusos tika pārvadāti 57,6 miljoni pasažieri, 2011.gadā to skaits bija jau 62,2 miljoni pasažieri, 2012.gadā - 64,4 miljoni, bet 2013.gadā - 68,5 miljoni. Tādējādi četru gadu laikā autobusos pārvadāto pasažieru skaits ir palielinājies gandrīz par 11 miljoniem pasažieru.

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.