Rīgas starptautiskā autoosta vizuālu un tehnoloģisku uzlabojumu gaidās

© F64

AS Rīgas starptautiskā autoosta jau labu laiku brieda pārmaiņām – ēku, kas kalpojusi jau 50 gadu, skāris gan laikazobs, gan tās tehnoloģiskie risinājumi un iespējas vairs īsti neatbilst mūsdienu pasažieru vajadzībām.

Pirmais solis ceļā uz rekonstrukciju sperts – vērtēšanai ir nodoti septiņi autoostas ēkas un laukuma rekonstrukcijas un attīstības koncepcijas projekta metu konkursam iesniegtie piedāvājumi. Ar nosacījumu, ka projektēšanas darbi noritēs bez aizķeršanās, arī remontdarbiem vajadzīgais finansējums tiks laikus atrasts, autoostas pārveide varētu sākties ap 2017. gadu.

«Rekonstrukcija nepieciešama vairāku iemeslu dēļ: pirmkārt, gan autoostas ēka, gan tās laukums ir savu nokalpojuši, autoosta vairs neatbilst mūsdienīga termināļa prasībām nedz vizuāli, nedz tehniski. Otrkārt, mēs apkalpojam gan iekšzemes, gan starptautiskos pārvadājumus, un it sevišķi no mūsu ārvalstu viesiem saņemam pretenzijas par autoostas pakalpojumiem un nepieciešamību to klāstu dažādot,» stāsta Rīgas starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule.

Pavasarī uzņēmums izsludināja metu konkursu, aicinot iesniegt idejas par autoostas rekonstrukcijas iespējām. Tika saņemti septiņi piedāvājumi, un oktobrī tiks paziņots labākais. «Priekšlikumi ir interesanti, taču ir jāvērtē, cik lielā mērā tie ir praktiski realizējami, jo mēs atrodamies pilsētas vēsturiskajā centrā, turklāt ierobežotā teritorijā [starp dzelzceļa uzbērumu un pilsētas kanālu], kuru nav iespējams paplašināt. Tāpēc, lai atslogotu starppilsētu autobusu plūsmu, ir iecerēts vienu reģionālo autoostu veidot Torņakalnā, kur novirzīt daļu reģionālo reisu,» informē V. Gromule.

Nosakot labāko piedāvājumu, tiks ņemti vērā vairāki kritēriji, piemēram, idejai jābūt interesantam arhitektūras risinājumam, kas iekļaujas apkārtējā vidē, piedāvājumam jābūt racionālam un piemērojamam autoostas pamatfunkcijām un spējīgam nodrošināt autoostas multifunkcionalitāti. «Piesaistot partnerus, vēlamies paplašināt pakalpojumu spektru, lai padarītu pasažieru uzturēšanos autoostā komfortablāku, tostarp plānots attīstīt naktsmītņu sektoru, kas ir aktuāls arī starptautisko reisu autobusu vadītājiem un ekipāžām. Arī biļešu tirdzniecībā ir iecere ieviest jaunas tehnoloģijas, kas padarītu ērtāku šo procesu,» skaidro Rīgas starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja.

Kā vēl vienu attīstāmu nišu viņa redz autostāvietu izveidi tūrisma autobusu vajadzībām. «Pilsētas centrā tūrisma autobusus nav īsti, kur atstāt, tāpēc autostāvvietas atrisinātu šo problēmu, turklāt autostāvvieta būtu ļoti tuvu galvenajiem tūristu apskates objektiem – Vecrīgai, Centrāltirgum, Spīķeriem,» secina V. Gromule.

Rekonstrukcijas darbiem plānots piesaistīt investoru finansējumu, sarunas notikušas arī ar bankām par kredīta iespējām. V. Gromule norāda, ka par konkrētu remontdarbu sākšanās laiku vēl pāragri runāt – optimistiskākā scenārija gadījumā tas varētu būt 2017. gads. «Vēl jāveic projektēšanas, saskaņošanas darbi, kas arī prasīs aptuveni pusotru gadu,» teic Rīgas starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja, piebilstot, ka pārbūves laikā plānots daļu autoostas funkciju saglabāt, taču tik un tā būs jāmeklē papildus rezerves laukums, kur apkalpot autobusus.

Svarīgākais