Salu tiltu remontē naktīs

© F64

Tā kā dienas laikā Salu tilta remontdarbos vienlaikus strādā tikai daži cilvēki, no malas izskatās, ka tilta remontēji īpaši nesteidzas. Trīs nedēļu laikā ir nojauktas barjeras starp vidējām braukšanas joslām un sākta brauktuves demontāža.

Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruē pilnsabiedrība LNK Industries. Tilta remontdarbi tika sākti 3. jūlijā, un plānots, ka vidējās joslas būs slēgtas līdz 17. oktobrim.

Dienas vidū ar darbiem nesteidzas

Ik dienu pārvietojoties pa Salu tiltu un vērojot būvdarbus, šķiet, ka darbi risinās gausi. Visbiežāk uz tilta var saskaitīt trīs līdz piecus strādniekus. Pagājušajā trešdienā pulksten 16 uz Salu tilta nestrādāja vispār neviens, ceturtdien dienas vidū tikai divi. Piektdien ap pulksten 12 uz tilta rosījās 11 remontstrādnieki. Kādam kolēģim vienu reizi izdevās saskaitīt pat 16 atstarojošās vestēs tērpus cilvēkus, tiesa, ne visi tobrīd strādājuši.

LNK Industries sabiedrisko attiecību un mārketinga projektu vadītāja Inga Domka Neatkarīgajai skaidroja: «Dienas laikā darbinieki sagatavo darba fronti naktī veicamajiem darbiem. Naktīs tiek veikti brauktuves seguma demontāžas darbi, iesaistot 12 kravas auto, 2 asfaltbetona frēzes un darbinieku skaits uz tilta sasniedz 35. Šajā būvniecības stadijā ar šādu darbinieku skaitu ir pilnīgi pietiekami, un arī Rīgas iedzīvotājiem daudz patīkamāk ir lielas satiksmes plūsmas intensitātes laikā šķērsot tiltu, kad uz tā neatrodas papildu smagās tehnikas vienības.»

Salu tiltu rekonstruē pilnsabiedrība LNK Industries Group, ko ir dibinājuši divi holdinga LNK Group uzņēmumi – AS LNK Industries un a/s Latvijas tilti.

Šobrīd notiek sadalošā posma atvairbarjeru, ūdens novades sistēmas un brauktuves seguma demontāža. Paralēli šiem darbiem norisinās gājēju ietves (tiltam pār Daugavu labajā pusē virzienā no centra) seguma demontāža. Tiltam pār Mazo Daugavu tiek veikti darbi zemtilta zonā – būvgružu novākšana, dzelzsbetona turu demontāža. «Veicot darbus gan dienā, gan naktī, darbu grafiks tiek pildīts, kā plānots, bez aizkavēšanās,» pārliecināti teica I. Domka.

Uzņēmuma speciāliste arī apgalvoja, ka darba devējs rūpējas par strādniekiem, kas uz tilta strādā dienas karstumā. Darbinieki atpūtas pauzēs dodas katru stundu uz būvpilsētā izvietotajiem vagoniem, un tiek nodrošināts papildu dzeramais ūdens.

Rīdzinieki nekurn

Pirms Salu tilta remontdarbu uzsākšanas SKDS veica iedzīvotāju aptauju par iespējamiem satiksmes apgrūtinājumiem saistībā ar tilta remontu. 74% Rīgas iedzīvotāju ar izpratni izturējās pret iespējamām neērtībām un atbalstīja nepieciešamību rekonstruēt Salu tiltu. Klaju neapmierinātību pauda 12% aptaujāto.

Satiksme – lēnāka

Salu tilta rekonstrukcijas darbi tiks organizēti trīs posmos, nepārtraukti nodrošinot satiksmi vismaz divās joslās katrā virzienā. Būvdarbu pirmajā posmā ir slēgtas abas vidējās joslas, pēc tam tiks slēgtas divas joslas virzienā uz Pārdaugavu, bet trešajā posmā rekonstruēs atlikušās divas malējās joslas virzienā uz centru. Vienlaikus autovadītājiem jārēķinās, ka satiksme uz tilta ir ierobežota un atļautais braukšanas ātrums samazināts līdz pat 30 kilometriem stundā.

Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, gājēju apakšējo ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

Aizvadītajās trijās nedēļās, kopš slēgtas abas vidējās braukšanas joslas, sastrēgumstundās veidojas automašīnu rindas, taču septembrī, kad beigsies atvaļinājumu sezona un skolēni atsāks skolas gaitas, kustības ierobežojumi, visticamāk, radīs pamatīgus korķus. Salu tilts ir galvaspilsētas maģistrālais tilts, kuru izmanto līdz 74 000 autovadītāju diennaktī. Tilta rekonstrukcija jāpa beidz līdz 2015. gada 30. novembrim.

Svarīgākais