Ceturtdien, 3.jūlijā, tiks sākti Salu tilta rekonstrukcijas darbi.
Jau ziņots, ka Salu tilta rekonstrukcijas darbi tiks organizēti trīs posmos, nepārtraukti nodrošinot satiksmi vismaz divās joslās katrā virzienā. Būvdarbu pirmajā posmā tiks slēgtas abas vidējās joslas, pēc tam tiks slēgtas divas joslas virzienā uz Pārdaugavu, bet trešajā posmā rekonstruēs atlikušās divas malējās joslas virzienā uz centru.
Būvdarbu laikā tiks nodrošināta nepārtraukta kustība arī gājējiem un velosipēdistiem. Rekonstrukcijas gaitā gājēju tuneļos tiks ierīkots apgaismojums, videonovērošana, bet sienas pārklātas ar antigrafiti pārklājumu.
Līdz 2015.gada 30.novembrim tiks veikta Salu tilta lielā un mazā tilta pār Daugavu renovācija, septiņu estakāžu un četru gājēju tuneļu remontdarbi, gājēju drošībai tuneļos zem tilta tiks uzstādīts LED apgaismojums un videokameras, savukārt velobraucējiem tiks nodrošinātas ērtas nobrauktuves.
Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.
LETA jau ziņoja, ka Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība "LNK industries", kuras sastāvā ietilpst trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un "TTS".
Rīgas domes Satiksmes departamenta būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Brožs iepriekš norādījis, ka patlaban nav bažu, ka tilta rekonstrukciju varētu aizkavēt finansējuma trūkums. Sākot renovācijas projektu, notikušas pozitīvas un konstruktīvas sarunas ar valsts pārvaldes institūcijām un panākta vienošanās, ka Valsts kase aizdos Rīgas domei 70% no nepieciešamās naudas būvdarbiem, bet 30% būs pašvaldības finansējums. Vienlaikus Satiksmes ministrijā iesniegti visi nepieciešamie dokumenti Eiropas Kohēzijas fonda līdzekļu saņemšanai 85% apmērā. Ja projekts saņems Eiropas finansējumu, šī nauda varētu būt pieejama 2015.gada otrajā pusē.
Tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976.gadam. 2000.gadā tika veikta speciālā pārbaude, kuras atskaites slēdzienā dotas rekomendācijas tilta ilgizturības saglabāšanai. Tilta atsevišķām konstruktīvām daļām un elementiem konstatēti defekti un nolietojums, kurus nelikvidējot turpmākajā ekspluatācijas gaitā var pazemināt tilta nestspēju un ilgizturību.
Pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma Salu tilta no Daugavas labā krasta līdz Zaķusalai un no Zaķusalas līdz Lucavsalai rekonstrukcijas būvprojektu izstrādājusi pilnsabiedrība "Salu tilts", būvdarbu uzraudzību veiks departamenta nolīgts būvuzraugs.