Salu tilta remonts un tam sekojošie lielākie sastrēgumi jūnijā, iespējams, vēl nesāksies, jo Rīgas pilsētas būvvaldē informē, ka pašvaldības Satiksmes departamenta iesniegto dokumentu izskatīšanas gala termiņš ir 1. jūlijs.
Tāpēc pirms reālu remontdarbu uzsākšanas, satiksmes un ātruma ierobežojumu noteikšanas ir gan jāsagaida jāvārds no visām institūcijām, kas šo projektu izskata, gan jāsagatavo infrastruktūra.
Salu tilta remonta laikā tiks saglabātas divas braukšanas joslas katrā virzienā, bet divas vidējās joslas būs slēgtas. Satiksmes departamentā plāno, ka šogad remonts notiks tikai tilta vidusdaļā. Autovadītājiem tiek solīts, ka tilta būvdarbi notiks kompleksi un pakāpeniski, lai samazinātu sastrēgumus. Tomēr sastrēgumi būs, jo uz tilta tiks ierobežota satiksme un samazināts atļautais braukšanas ātrums līdz 30 km/h, kā arī Pārdaugavā notiks apjomīgi ielu atjaunošanas darbi. Salu tilta rekonstrukcijas darbi notiks vairākos posmos – pirmajā, kā jau rakstīts, tiks remontēta tā vidusdaļa, otrajā paredzēts slēgt divas joslas virzienā uz Pārdaugavu, bet noslēdzošajā posmā – divas malējās joslas virzienā uz centru. Tilta remonta laikā gājēju un velosipēdistu kustība netiks ierobežota.
Paredzēts pārbūvēt lielo un mazo tiltu pār Daugavu, septiņas estakādes un četrus gājēju tuneļus. Renovācijas laikā uzstādīs ekonomisku LED apgaismojumu, gājēju drošībai uzstādīs videokameras tuneļos un izveidos nobrauktuves cilvēkiem ar kustību traucējumiem, māmiņām ar ratiņiem un velobraucējiem. Renovācijas laikā demontēs un vēlāk atjaunos brauktuves segumu, izbūvēs jaunas dienesta ietves, ierīkos jaunas deformācijas šuves, izbūvēs jaunas brauktuves hidroizolācijas, uzlabos tilta balstus, atjaunos laiduma konstrukciju betona virsmas.
Salu tilta rekonstrukcijas projekta īstenošanai šogad nepieciešami 4,4 miljoni eiro, bet pabeigšanai – 6,9 miljoni eiro. Pašvaldībā cer iegūt Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, kas varētu būt 85 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām. Pašlaik zināms, ka 70 procentu no būvniecībai vajadzīgās naudas būs Rīgas domes aizņēmums no Valsts kases, bet 30 procentu apmaksās pašvaldība no saviem līdzekļiem. Pozitīvas atbildes gadījumā Eiropas finansējums būs pieejams tikai nākamgad. Tāpēc par Salu tilta rekonstrukciju un naudas piesaisti jūnijā lemts arī valsts sekretāru sanāksmē.
Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli, rekonstruēs pilnsabiedrība LNK industries, kuras sastāvā ietilpst a/s Latvijas tilti un a/s LNK Industries.
Ilustrācija
JĀMEKLĒ CITI CEĻI. Saltu tiltu Rīgā izmanto apmēram 74 000 autovadītāju diennaktī, tāpēc remonta laikā tiltu pilnībā neslēgs. Tomēr ātruma ierobežojumi būs, tāpat kā satiksmes ierobežojumi. Autovadītājiem Satiksmes departaments ierosina izmantot citus apbraucamos ceļus. Tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz 2015. gada 30. novembrim