Jau pēc dažām dienām renovācijas darbiem tiks slēgts Salu tilts. Lai gan visi rīdzinieki ir par to satraukti, tomēr labā ziņa ir tā, ka nevienam satiksmes dalībniekam tilts pilnībā netiks slēgts, lai gan tiks noteikti dažādi ierobežojumi.
„Būvdarbu laikā satiksme pār Salu tiltu būs ierobežota, bet netiks apstādināta,” atklāj Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, „tomēr būs jārēķinās ar apgrūtinājumiem. Sākotnēji būvdarbi tiks uzsākti tilta vidējās joslās, tāpēc satiksme būs novirzīta uz malējām joslām virzienos gan uz Pārdaugavu, gan Rīgas centru. Tiem cilvēkiem, kas brauc no Bauskas puses, ieteikts izmantot Dienvidu tiltu, bet tiem, kas brauc no Jūrmalas puses - Vanšu tiltu. Arī izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā nav paredzētas. Gājējiem un riteņbraucējiem pārvietošanās notiks pa vienu tilta pusi, kamēr otrā tiks veikti remontdarbi.”
„Pirms projektēšanas tika veikta tilta izpēte, kas parādīja, ka tilta nesošās konstrukcijas ir labā stāvoklī, bet novecojuši ir ārējās vides apstākļu ietekmē deformējušies elementi. Galvenokārt notiks renovācijas darbi, tilts netiks rekonstruēts, būvdarbu laikā esošie elementi tiks atjaunoti vai aizstāti ar jauniem. Tiks demontēts brauktuves segums, uzstādīta jauna hidroizolācija, tilta apgaismojums un transportbarjeras, labotas betona salaiduma vietas un tilta balsti. Remontdarbu rezultātā betona margas tiks aizstātas ar metāla konstrukcijām. Gājēju tuneļos tiks pārkrāsotas sienas un griesti, tie tiks apgaismoti ar LED lampām un tajos izvietotos video novērošanas kameras gājēju drošībai, bet velobraucēji tiks nodrošināti ar drošām nobrauktuvēm,” par remontdarbiem stāsta projekta galvenais būvuzraugs Uģis Boža.
Būvdarbus plānots veikt arī ziemas laikā, taču viss būs atkarīgs no klimata. Ja būs pietiekami silta ziema, būvdarbi uz tilta netiks pārtraukti, bet ja būs būvniecībai nepiemēroti laikapstākļi, tiks noteikts tehnoloģiskais pārtraukums. Līgums iekļauj šo tehnisko pārtraukumu un paredz, ka 17 mēnešos darbi tiks paveikti.
Firma, kas veic būvdarbus tika izvēlēta atklātā konkursā. Pirmkārt nosaka pretendentu atbilstību prasībām, otrkārt, tiek izvēlēts zemāko cenu piedāvājošais projekts. Līgums tiks parakstīts ar „LNK Industries Group”, kam ir liela pieredze tiltu būvniecībā. Salu tilta renovācija pār Daugavu un pār Mazo Daugavu izmaksās aptuveni 8,7 milj. eiro bez PVN.
Tilts tika būvēts no 1968. līdz 1976. gadam un šajā laikā ievērojami rekonstrukcijas darbi nav veikti.