Pārdaugavai draud sastrēgumi

© F64

Nākamnedēļ Rīgas domes Satiksmes departaments plāno noslēgt līgumu par Salu tilta rekonstrukcijas uzsākšanu. Tā kā šovasar Pārdaugavā sāksies vērienīgi ielu remonti, tas nozīmē, ka Daugavas kreisā krasta iedzīvotāji būs spiesti nīkt daudz lielākos sastrēgumos nekā līdz šim.

Satiksmes departaments nevar prognozēt, cik ļoti satiksme ikdienā bremzēsies un cik laika vairāk jāieplāno, lai nokļūtu no Pārdaugavas centrā. Autobraucējiem un sabiedriskā transporta pasažieriem jārēķinās, ka korķi saglabāsies tilta galos, kur jau tagad mašīnas kust gliemeža gaitā. Pārdaugavas ielu remonti izraisīs papildu problēmas – Pārdaugavā satiksme būs lēna. Satiksmes departamentā informē, ka tiks atjaunots ielu segums, piemēram, Jūrmalas gatvē, Kurzemes prospektā, K. Ulmaņa gatvē, Bauskas ielā... «Mums šogad ir jauna koncepcija – visus ielu segumus atjaunot vienuviet, lai visu loģistiku koncentrētu vienā rajonā. Uzņēmējiem nav izdevīgi braukāt no vienas vietas uz citu un remontēt. Kad Pārdaugavā darbi būs pabeigti, virzīsimies uz centru un mazajām apkaimēm,» skaidro Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere. Satiksmes neērtības nāksies paciest līdz 2015. gada 30. novembrim, kad paredzēts pabeigt tilta rekonstrukciju.

Salu tiltu par 8,74 miljoniem eiro rekonstruēs pilnsabiedrība LNK Industries. Satiksmes departamentā stāsta, ka 21. maijā visiem konkursa pretendentiem tika nosūtīta informācija par uzvarētāju. Šī firma piedāvāja viszemāko cenu, tā bija pat zemāka par to, ko departaments plānoja, informē I. Dišlere. Tagad saskaņā ar likumu ir jāgaida 11 dienas, vai konkursa rezultātus kāds no dalībniekiem apstrīdēs. Pozitīva rezultāta gadījumā nākamnedēļ varēs noslēgt līgumu ar būvnieku un uzsākt darbus. Precīzu datumu Satiksmes departamentā vēl nenosauc. «Mēs gribam uzsākt darbus pēc iespējas ātrāk,» atbild I. Dišlere.

Spēkā paliek nosacījums, ka būvniecības darbu laikā Salu tilts netiks slēgts, toties būs gan ierobežota, gan arī apgrūtināta satiksme. Satiksmei tiks atvēlētas divas joslas katrā braukšanas virzienā, kamēr vidus daļu remontēs. Salu tilta rekonstrukcijas projekts paredz brauktuves demontāžu, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jauna brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidi, gājēju ietvju remontu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu un vēl daudzus citus darbus. Vispirms brauktuvi atsegs līdz betona konstrukcijām, salabos laiduma vietas un deformācijas šuves, nomainīs margas. Šogad plānots strādāt tikai tilta vidū. «Skatīsimies, kā būvniekam veiksies,» noteic I. Dišlere. Ja būs tikpat labvēlīga ziema kā iepriekšējā, tad, iespējams, kādus darbus varēs veikt arī ziemā. Priecīga ziņa gājējiem – viņu drošībai būs izgaismots tunelis, ko aprīkos ar videonovērošanu. Būšot padomāts arī par velobraucējiem. Cerīga izskatoties iespēja tilta rekonstrukcijai piesaistīt Eiropas Savienības fondu finansējumu. Pašlaik par to notiek pārrunas ar Satiksmes ministriju.

Svarīgākais