Pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) pastāv uz nepieciešamību ieviest 50 santīmu lielu vienreizējās braukšanas biļetes maksu, un arī šajā gadījumā uzņēmuma budžeta deficīts būšot 6,6 miljoni latu.
RS vadītājs Leons Bemhens gan solīja, ka nākamgad varēšot nopirkt atsevišķu biļeti 50 santīmu vērtībā. Pie šofera biļete maksās 70 santīmu.
Tas nozīmē, ka 2010. gadā maksa par vienu braucienu palielināsies par desmit santīmiem, aptuveni par ceturto daļu pieaugs abonementa biļešu cenas, bet tiks saglabātas patlaban esošās atlaides visām pasažieru kategorijām. Tikpat, cik pašlaik maksā mēneša abonements vai vienreizējā biļete ar atlaidi, tā maksās arī nākamgad – vismaz tādi ir šā gada solījumi. RS aprēķini liecinot, ka viena pasažiera pārvadāšana izmaksājot 54 santīmus bez pievienotās vērtības nodokļa. Pieplusojot šo nodokli – 60,35 santīmus. Saskaņā ar RS datiem Rīgas domes noteiktās braukšanas maksas atlaides izmanto 63% pasažieru.
L. Bemhens uzskata, ka 6,6 miljonu latu budžeta deficīts pastāvēs pozitīva scenārija gadījumā – arī tad, ja Rīgas dome piešķirtu divus miljonus latu. Var prognozēt, ka RS nākamgad, visticamāk, prasīs līdzekļus vēl vai arī piedāvās palielināt maksu par braucienu līdz 60 santīmiem. Par to varētu liecināt Satiksmes departamenta secinājumi, kas tapuši, pieaicinot divus ekspertus. Saskaņā ar Ministru kabineta metodiku 60 santīmu tarifs atbilst šo noteikumu prasībām, savukārt 50 santīmu tarifs rada minēto budžeta deficītu.
Nākamgad domes plānotā dotācija RS samazināta par 13% jeb 6,5 miljoniem latu un būs 45 miljoni latu. RS izdevumi plānoti tā, lai segtu, pirmkārt, pakalpojuma izmaksas, otrkārt, kredītsaistības, kas veido sesto daļu no visiem izdevumiem, treškārt, obligātos maksājumus. Vienīgā pozīcija, kurā izdevumi salīdzinājumā ar 2009. gadu pieauguši, ir kredītu maksājumi, sasniedzot 18 miljonus latu. Savukārt, kā norāda domē opozīcijā esošais Jaunais laiks, RS pārvadāto pasažieru skaits pēdējos gados ievērojami samazinājies – 2006. gadā tika pārvadāti 287 miljoni pasažieru, bet šā gada prognozes liecina, ka varētu tikt pārvadāti tikai 200 miljoni.
RS jau vasarā Neatkarīgajai apliecināja, ka uz lielo projektu rēķina taupīts netiks un to īstenošanai ņemti kredīti bankās. Piemēram, 13,8 miljoni latu paredzēti kredīta pamatsummas atmaksai par 150 jaunu trolejbusu iegādi. Arī pusmiljardu latu vērtais zemās grīdas tramvaja projekts iesaldēts netiks. Precīzas tā izmaksas būšot zināmas tikai 2010. gadā. Tomēr pirmo 20 tramvaju iegādei un 6. tramvaja maršruta infrastruktūras sakārtošanai paņemts 99,4 miljonus latu liels aizņēmums.