Stāvparki Rīgā nav cieņā

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments šobrīd izstrādā jauno Rīgas teritorijas plānojumu, kurā ietverts arī Transporta attīstības tematiskais plānojums.

Tas paredz sagatavot Rīgas domes auto novietņu politikas un attīstības koncepciju, ietverot stāvparku (Park&Ride) sistēmas attīstības plānu. Diemžēl pirms gada iekārtotais stāvparks Ulbrokas ielā tiek izmantots visai maz.

Lai uzlabotu esošo situāciju un plānotu, kurā vietā un uz kādiem noteikumiem būvēt jaunus stāvparkus, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments lūdz rīdziniekus un pilsētas viesus izteikt savas domas un ierosinājumus. Šim mērķim ir izstrādāta anketa, kas pieejama gan Pilsētas attīstības departamenta mājaslapā, gan Rīgas pilsētas būvvaldes Klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Amatu ielā, gan arī Statoil uzpildes stacijās.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments norāda – šīs anketas palīdzētu prognozēt stāvparku sistēmas lietderību, kā arī izstrādāt to galvenās prasības. Auto novietņu politikas un attīstības koncepcijas mērķis ir samazināt autotransporta sastrēgumus pilsētas centrā, veidojot transportmijas punktus auto novietnēs pie pilsētas robežas un dzelzceļa loka, kā arī izstrādāt noteikumus stāvvietu ierobežošanai pilsētas centrā. Pilsētas attīstības departaments uzskata, ka stāvparku sistēmas darbības nodrošināšanai ir jāpilnveido sabiedriskā transporta pakalpojumu tīkls un jāveido vienota sabiedriskā transporta un stāvparku biļešu sistēma.

Pašreiz esošajā stāvparkā Ulbrokas ielā automašīnas var novietot bez maksas, ja vien automašīnas vadītājs tajā dienā ir izmantojis Rīgas sabiedriskā transporta pakalpojumus un var to pierādīt. Proti, ar e-talonu ir nepieciešams veikt vismaz divu braucienu reģistrācijas.

Nākotnē Rīgā tiek plānota divu līmeņu stāvparku sistēma: gar Rīgas robežu – lielāko ievadceļu un dzelzceļa staciju vai tramvaja pieturu tuvumā – un otra – tuvāk pilsētas centram.

Svarīgākais