Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija nākamnedēļ lems par braukšanas maksas paaugstināšanu "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā -- autobusos, trolejbusos un tramvajos.
Jautājumu par sabiedriskā transporta tarifiem komisija izskatīs otrdien, 15.decembrī, plkst.9 Rīgas domē, 511.telpā.
Sākot nākamo gadu ar ievērojamu budžeta deficītu, braukšanas tarifs Rīgas sabiedriskajā transportā varētu būt 50 santīmu, liecina pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pārstrādātais 2010.gada budžeta projekts.
Ja šāds tarifs tiks apstiprināts, tad pie transportlīdzekļa vadītāja biļetes iegāde izmaksās 70 santīmus, bet abonementa biļešu cenas pieaugs par 25% jeb ceturto daļu.
Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" bija komisijā iesniegusi priekšlikumu braukšanas maksu paaugstināt līdz 60 santīmiem, tomēr Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) uzdeva budžeta projektu pārstrādāt.
"Rīgas satiksme", pilnībā izprotot pašvaldības budžeta iespējas, pārstrādājusi 2010.gada budžeta projektu tā, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojuma pieejamību Rīgas iedzīvotājiem.
Saistībā ar to pieņemts lēmums virzīt prasījumu par 50 santīmu tarifa noteikšanu, saglabājot visas atlaižu kategorijas un palielinot kopējo atlaižu apjomu skolēniem, studentiem, pensionāriem un citiem rīdziniekiem. Tā, piemēram, pensionāriem arī turpmāk maksa par braucienu varētu saglabāties 20 santīmi.
Kā pastāstīja Ušakova preses sekretāre Anna Kononova, domes priekšsēdētājs savu viedokli par "Rīgas satiksmes" piedāvājumu paudīs pēc iepazīšanās ar uzņēmuma veiktajiem aprēķiniem. "Rīgas mērs vēlas pārliecināties, vai šī ir vienīgā iespēja," sacīja Kononova.
Ušakovs norāda, ka jebkurā gadījumā cilvēkiem, kuriem šobrīd ir atlaides braukšanai sabiedriskajā transportā, braukšanas maksa netiks paaugstināta.
Par braukšanas maksas lielumu galīgo lēmumu pieņems Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija.
Ievērojot pašvaldības prioritātes, "Rīgas satiksme" arī jaunajā aprēķinā piedāvās nepaaugstināt to biļešu cenas, kam jau piemērotas pašvaldības atlaides. Saskaņā ar braucienu reģistrāciju datiem vidēji 60% līdz 70% no veiktajām reģistrācijām katru dienu tiek veiktas tieši ar atlaižu biļetēm, norādīja Bērziņa.
Plānots, ka, pārskatot maksu par braucienu, ieņēmumus nedaudz varētu palielināt un, uzņemoties zināmu risku, uzņēmums nākamo gadu varētu sākt ar 6,6 miljonu latu budžeta deficītu.
Kā ziņots, nākamajā gada budžeta veidošanu ievērojami apgrūtinājis tas, ka nākamajā gadā nav paredzēts līdz šim plānotais finansējums no valsts pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai Rīgas pilsētā. Ja tiktu saglabāts finansējums kaut vai 2009.gada līmenī, tie būtu 6,7 miljoni latu, norādīja Bērziņa.
Kā liecina Rīgas domes nākamā gada budžeta projekts, tajā plānotā dotācija "Rīgas satiksmei" samazināta par 13% jeb 6,5 miljoniem latu, salīdzinot ar dotāciju šogad. Šogad dotācija ir 51,5 miljoni latu, bet 2010.gadā plānotā dotācija ir 45 miljoni latu.