Rīgas Satiksme sāk izsniegt elektroniski pieteiktās Rīdzinieka kartes

No šodienas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" klientu apkalpošanas centros sāks izsniegt "Rīdzinieka kartes", uz kurām pieteikumi saņemti elektroniskā formā.

Kā ziņots, no 1.novembra pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" mājaslapas sadaļā "Rīdzinieka karte" tiek nodrošināta iespēja elektroniski pieteikties rīdzinieka statusam un personalizētajam e-talonam, kas ļaus no 1.janvāra galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem izmantot atlaides Rīgas sabiedriskajā transportā.

Tie, kas izmantojuši šo iespēju, no 1.decembra "Rīdzinieka karti" varēs saņemt anketā norādītajā klientu apkalpošanas centrā. Ja anketa tiek aizpildīta pēc 1.decembra, "Rīdzinieka karte" tiks izgatavota divu darba dienu laikā un to varēs saņemt anketā norādītajā adresē bez rindas.

Rīgas dome 7.oktobrī nolēmusi no 1.janvāra par 68% palielināt sabiedriskā transporta biļešu cenas, vienlaikus nosakot, ka rīdziniekiem būs jāmaksā tikai puse no jaunās cenas. Tādējādi līdzšinējo 50 santīmu vietā no 1.janvāra rīdzinieki ar "Rīdzinieka karti" par biļeti maksās 42 santīmus jeb 0,60 eiro, bet Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem būs jāmaksā divreiz vairāk - 84 santīmi jeb 1,20 eiro.

Līdzīgas izmaiņas ieviestas arī mēnešbiļešu cenās, turklāt, tās aprēķinot eiro, rīdziniekiem biļešu cenas noapaļotas uz leju, bet ārpus Rīgas deklarētajiem - uz augšu, tādējādi arī par mēnešbiļetēm Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem būs jāmaksā divreiz vairāk nekā tiem, kas Rīgā deklarējušies un pieteikušies atbilstošajām atlaidēm.

Lai pieteiktos "Rīdzinieka kartei" elektroniski, "Rīgas satiksmes" mājaslapā jāaizpilda pieteikuma anketa, klāt jāpievieno fotogrāfija un elektroniski jānosūta "Rīgas satiksmei", norādot klientu apkalpošanas centra adresi, kurā persona vēlas saņemt "Rīdzinieka karti".

Jau ziņots, ka "Rīdzinieka kartei" var pieteikties ikvienā "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centrā; tie atrodas Brīvības ielā 49/53, Brīvības ielā 191, Brīvības ielā 384b, Prāgas ielā 1, Spīķeru ielā 1, Vienības gatvē 76b un Kurzemes prospektā 137. To darba laiks katru dienu ir no plkst.9 līdz 21. Papildu klientu apkalpošanas centri ar atšķirīgiem darba laikiem izvietoti pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" telpās Gobas ielā 6a, Baltāsbaznīcas ielā 52, Maskavas ielā 168, Augusta Deglava ielā 106/4, Brīvības ielā 430a; vēl trīs papildu klientu apkalpošanas centri "Rīdzinieka kartes" un rīdzinieka statusa saņemšanai atvērti izpilddirekciju telpās Daugavpils ielā 31, Eduarda Smiļģa ielā 46 un Dzirciema ielā 26.

Pierakstīties vizītei klientu apkalpošanas centros, kā arī aizpildīt elektroniski anketu "Rīdzinieka kartes" un rīdzinieka statusa saņemšanai ikviens interesents var arī mājaslapā "www.rigassatiksme.lv".

Personas, kurām ir personalizētais e-talons un kuras brauc ar atlaidēm vai bez maksas, līdz personalizētā e-talona derīguma termiņa beigām var lietot esošos personalizētos e-talonus, un šobrīd nav jādodas pēc "Rīdzinieka kartes". Tā tiks izsniegta brīdī, kad būs jāmaina esošais e-talons.

Personām, kuras lieto personalizēto e-talonu, ir deklarētas Rīgā un braukšanas biļetes sabiedriskajā transportā iegādājas par pilnu cenu, jādodas uz kādu no "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centriem un jāaizpilda rīdzinieka statusa pieteikuma anketa. Dodoties uz klientu apkalpošanas centru, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments. Decembrī minētajiem klientiem būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un jāievieto tajā e-talons, lai rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts. Lai taupītu savu laiku, rīdzinieka statusa noformēšanai var pierakstīties pa tālruni 80001919, aizpildīt anketu elektroniski, kā arī pieteikties rindā mājaslapā "www.rigassatiksme.lv".

Personas, kurām nav personalizētā e-talona un kuras ir deklarējušas dzīvesvietu Rīgā, "Rīdzinieka karti" var saņemt divos veidos - nosūtot anketu elektroniski un dodoties uz klientu apkalpošanas centru pēc izgatavotās kartes vai ierodoties personīgi kādā no klientu apkalpošanas centriem.

Saeimā gan tiek gatavoti grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kas liegtu izmantot deklarēto dzīvesvietu kā vienīgo pamatojumu atlaižu piešķiršanai sabiedriskajā transportā, taču Rīgas dome apņēmusies atrast citus veidus, kā šīs atlaides tomēr ieviest.

Svarīgākais