Lai uzbūvētu paredzēto Rīgas Ziemeļu transporta koridoru, kurā ietilps arī augstais tilts, pašvaldībai nāksies atpirkt zemi un ēkas vairāk nekā 20 miljonu latu vērtībā. Šīs ir tikai aplēses, tomēr vairākas summas, no kurām Rīgas domei vajadzēs šķirties, jau ir zināmas puslīdz precīzi.
Aplūkojot trasi, pašvaldības Īpašuma departamenta Īpašuma iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes priekšnieks Andris Strapcāns stāstīja, ka vislielākās problēmas sagādās 500 garāžu boksu atpirkšana tā dēvētajā Makšķernieku ciematā, Mārkalnes ielā. Pašvaldībai tas izmaksātu vienu miljonu latu. Tas nozīmē, ka vienošanās būs jāpanāk ar katru īpašnieku atsevišķi, un šo darbu vajadzētu sākt nekavējoties. Pēc izmaiņām likumos pašlaik īpašuma atsavināšana ir krietni vien saīsināta un ilgst divus līdz divarpus gadus, iepriekš – sešus līdz septiņus gadus.
Makšķernieku ciematā netiks nojaukta augstsprieguma līnija, tāpat arī divpadsmit stāvu ēkas Ezermalas ielā. Tālab esot "piekoriģēts koridors", lai neradītu neērtības iedzīvotājiem. Tomēr Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmajā posmā ir jānojauc viena ēka Jaunciema gatvē 17, informēja A. Strapcāns. Savukārt par Gaujas ielā 29 nojaucamo apbūvi pagaidām var runāt tikai kā par iespējamo risinājumu. Vēl nav precīzi zināms, kāds lēmums tiks pieņemts. Domei nauda būs jātērē ne tikai nojaukšanai paredzēto ēku dēļ, bet arī īpašumu atpirkšanai, jo daudzviet Ziemeļu transporta koridors atradīsies uz estakādēm. Kopumā pirmajā posmā nekustamo īpašumu atpirkšanai pašreizējās cenās būtu nepieciešami aptuveni 13,5 miljoni latu.
Ziemeļu transporta koridors sastāv no četriem posmiem. Pirmais posms ir Brīvības ielas dublieris, otrais – Daugavas ziemeļu šķērsojums, bet trešais un ceturtais – rietumu pievedceļi. Ziemeļu transporta koridora otrā posma trases galīgais variants vēl nav zināms, tāpēc pašvaldības pārstāvji nevarēja strikti pateikt, vai un cik ēku nāksies nonest. Viens no variantiem, par kuru iestājas arī vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), ir pēc iespējas mazāk skart Meža kapu daļu. Šajā gadījumā gan būs jānojauc vairākas dzīvojamās ēkas Upes ielā, netālu no Brasas stacijas.
Tā kā ir noslēgusies pirmā posma skiču projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma izstrāde, zināms, ka trase šķērsos Juglas upi pie Makšķernieku ciemata un Juglas kanālu Bukultos. Pār Juglu tiks izbūvēti divi paralēli 250 metru gari tilti katrai brauktuvei, kas šķērsos Mārkalnes ielu. Esošā Jaunciema gatves tilta vietā paredzēts izbūvēt divus paralēlus 105 metrus garus tiltus katrai uzbrauktuvei. Trases rietumu daļu 1095 metrus garā posmā ievietos tunelī, un tādējādi tiks saglabāts ielu tīkls un netiks traucēti līdzās esošā Čiekurkalna un Mežaparka iedzīvotāji. Šo posmu paredzēts būvēt agrāk nekā pārējo transporta koridoru. Šādā gadījumā satiksmes intensitāte sākotnēji nebūs liela un varēs izbūvēt relatīvi vienkāršāku trasi, atstājot iespēju to paplašināt un pilnveidot.
Šomēnes tiks sākta otrā posma ietekmes uz vidi darba ziņojuma jeb izstrādāto skiču variantu sabiedriskā apspriešana.