Nav zināms, vai nerīdziniekiem Rīgas robežās arī par vilciena biļetēm būs jāmaksā vairāk

Rīgas dome šogad spērusi ievērojamus soļus, lai integrētu valsts AS "Pasažieru vilciens" satiksmi Rīgas sabiedriskā transporta tīklā, ieviešot iespēju par braucienu vilcienā Rīgas robežās norēķināties ar e-talonu, taču pagaidām nav zināms, vai šī integrēšana sev nesīs līdzi tādas pašas izmaiņas vilciena biļešu cenās, kādas Rīgas dome iecerējusi pašvaldības sabiedriskajā transportā.

Jau ziņots, ka Rīgas dome iecerējusi no 1.janvāra būtiski palielināt sabiedriskā transporta biļešu cenas no 50 līdz 84 santīmiem (1,20 eiro), vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem būs iespēja saņemt 50% atlaidi, saņemot par "Rīdzinieka karti" pārdēvēto personalizēto e-talonu.

Tādējādi, ja "Pasažieru vilciens" Rīgas domes piemēram nesekos, ārpus Rīgas deklarētie iedzīvotāji Rīgā autobusu, trolejbusu un tramvaju vietā joprojām Rīgas robežās ar vilcienu varēs braukt par 50 santīmiem jeb 0,71 eiro.

Uz jautājumu, vai Rīgas dome centīsies panākt līdzīgas biļešu cenu atšķirības arī vilcienu reisos pilsētas robežās, Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (SC) atbildēja izvairīgi, norādot, ka tas ir jautājams "Pasažieru vilcienam".

"Mēs strādājam pie tā, lai "Rīdzinieka karti" vilcienos varētu izmantot ne tikai tie, kas brauc ar atlaidēm, bet arī visi pārējie e-talona lietotāji. Mēs gribētu, lai visas atlaides darbotos vilcienos, bet tas atkarīgs no vilciena pozīcijas un izmaksām. Notiek darbs, un ne visi rezultāti atkarīgi tieši no mums. Mūsu vēlme ir nodrošināt rīdziniekam atlaides, bet "Pasažieru vilciens" ir valsts akciju sabiedrība - tas ir cits stāsts," norādīja Baraņņiks.

"Pasažieru vilciena" sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece aģentūrai LETA atzina, ka Rīgas biļešu cenu reformu kontekstā vilcienu satiksme Rīgā ir viens no jautājumiem, par kuriem ir jārunā, un patlaban risinās sarunas starp uzņēmuma un Rīgas domes vadību. Vienlaikus viņa uzsvēra, ka patlaban ir pāragri runāt par kādām izmaiņām.

Priedniece skaidroja, ka "Pasažieru vilciens" ir valsts akciju sabiedrība, kas saņem valsts dotācijas, un visi tarifi ir jāapstiprina Autotransporta direkcijā, stingri pamatojot katras izmaiņas.

Vienlaikus viņa piebilda, ka kopš brīža, kad ieviesta iespēja Rīgas robežās arī vilcienos pārvietoties ar tādām pašām atlaidēm kā Rīgas sabiedriskajā transportā, "Pasažieru vilciens" piedzīvojis negaidīti lielu pasažieru pieplūdumu - trīs nedēļu laikā pasažieru skaits pieaudzis par 75 000, un sagaidāms, ka mēneša laikā rīdzinieku skaits, kas izmantojuši vilcienus, varētu sasniegt 100 000 cilvēku.

Visticamāk, līdzīga situācija varētu būt novērojama arī gadījumā, ja Rīgas sabiedriskais transports ievērojamai daļai pasažieru kļūs daudz dārgāks, nekā vilciena biļetes.

Priedniece pagaidām atteicās no prognozēm par šo tēmu, lai "nevairotu spekulācijas". Viņa norādīja, ka sarunas notiek un, tiklīdz būs zināms rezultāts, sabiedrība par to tiks informēta.

Svarīgākais