Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā šodien atbalstīts Satiksmes departamenta priekšlikums pārdalīt 2130 latu no mērķdotācijas pašvaldības autoceļiem un ielām, lai notīrītu grafiti zīmējumus no Akmens tilta balstiem un AB dambja akmens nogāžu plāksnēm.
Nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-''Tēvzemei un Brīvībai''/LNNK Rīgas domes deputāts Andris Lācis iebilda, ka Rīgas domei vispirms derētu saremontēt slīpās betona plāksnes un kāpnes, jo šīs konstrukcijas ir "pussabrukušas un bīstamas".
Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Tālivaldis Vectirāns atzina, ka, apsekojot šīs vietas, konstatēts, ka tām nepieciešams remonts, taču AB dambja rekonstrukcijas tāme liecina, ka šim nolūkam būtu nepieciešama iespaidīga summa, kas mērāma vairākos miljonos latu.
Lai cilvēki nepakluptu un nepakristu vietās, kur konusa betona plāksnes ir izkustējušās vai iebrukušas, Satiksmes departaments veicis remontu, lai novērstu to turpmāku bojāšanos, taču kāpnēm un nogāzēm joprojām nepieciešams remonts. Vectirāns arī piebilda, ka pa virsmu slīpajām nogāzēm nav paredzēts staigāt.
Lācis tomēr pauda viedokli, ka ir nekorekti apgalvot, ka AB dambis ir sakopts, jo daudzviet betona daļas ir pussabrukušas, un tās salabot ir būtiskāk, nekā no tām notīrīt grafiti. Vectirāns norādīja, ka dambja kapitālais remonts pagaidām netiek plānots, par ko Lācis ironizēja - ja gadījumā kāds nokritīs, vismaz atsitīsies pret tīru sienu.
Komitejas sēdē šodien AB dambja plākšņu attīrīšanai no grafiti uzrakstiem paredzēti 504 lati, no zīmējumiem tiks attīrītas arī Akmens tilta atbalsta sienas 120 kvadrātmetru platībā, kam plānots izlietot 1100 latu. Vēl 526 lati paredzēti, lai atskaldītu bojātās betona daļas no Gustava Zemgala gatves pārvada apakšas, jo krītošie apmetuma gabali var bojāt zem satiksmes pārvada izveidotajā autostāvvietā novietotos automobiļus.
Vectirāns skaidroja, ka šāda apstrāde nepieciešama nevis jaunajai tilta daļai, bet gan vecajai tilta daļai, kura būvniecība tika uzsākta astoņdesmito gadu beigās un tika pabeigta 1998.gadā. Betona gabalu atskaldīšana neietekmēs tilta nestspēju, savukārt nākamgad iecerēts veikt tilta speciālo tehnisko inspekciju, kas sniegs atzinumu, kas konkrēti darāms pārvada uzlabošanai.
Jau ziņots, ka uz AB dambja šovasar paveikti apjomīgi labiekārtošanas darbi - atjaunots skatu laukums dambja galā pie Vanšu tilta, noasfaltētas brauktuves un gājēju ietves, ierīkots bērnu rotaļu laukums un uzstādīti vingrošanas rīki un jauni soliņi. Rekonstrukcijas darbi kopumā izmaksāja 316 500 latu, vēl 144 000 latu izlietoti dekoratīvā apgaismojuma izbūvei.
AB dambis tapis 19. un 20.gadsimta mijā, lai nostiprinātu Daugavas krasta līniju. Otrā pasaules kara laikā dambis tika izpostīts, bet piecdesmitajos gados to atjaunoja, un kopš tā laika tas savu izskatu nav mainījis.
LETA jau ziņoja, ka pērn vasarā pirms labiekārtošanas darbu uzsākšanas radās bažas par dambja tehnisko stāvokli un drošību iedzīvotājiem, tāpēc vispirms tika pasūtīta būves tehniskā stāvokļa izpēte. Izpētes gaitā eksperti konstatēja, ka līdz šim veiktie dambja uzturēšanas darbi nodrošina pietiekamu būves noturību ikdienas ekspluatācijas režīmā, tomēr pūļa slodze uz AB dambja nav pieļaujama.