Rīgas satiksme aicinās pasažierus pašus vērt vaļā sabiedriskā transporta durvis

© Publicitātes foto

Rīgas satiksme pakāpeniski pāriet uz sistēmu, kad pasažieri, lai iekāptu un izkāptu no sabiedriskā transporta, durvis varētu atvērt paši ar speciālu pogu palīdzību, kas iebūvētas visos jaunākā tipa sabiedriskā transporta līdzekļos.

Lai īstenotu minēto plānu, Rīgas satiksme no šodienas, 19.septembra uzsāk informatīvo kampaņu "Nospied pogu un atver durvis pats!", kuras laikā pasažieri sabiedriskajā transportā un pieturvietās tiks informēti par jauno sistēmu un tās ieguvumiem.

Jaunā sistēma tiek ieviesta, lai paaugstinātu pasažieru komfortu, pārvietojoties sabiedriskajā transportā. Ņemot vērā to, ka galvaspilsētā attālumi starp pieturvietām ir salīdzinoši nelieli, sabiedriskā transporta līdzeklis tos bieži vien veic īsā laika posmā. Lai lieki nevērtu durvis, tādējādi ziemas periodā atdzesējot salonu, bet vasaras periodā izlaižot atdzesēto gaisu, pasažieri paši varēs regulēt durvju atvēršanu, nodrošinot komfortablāko temperatūru sabiedriskā transporta salonā. Lai pasažieri atpazītu tos transporta līdzekļus, kuros minētā sistēma darbojas, to durvis tiks aplīmētas ar uzlīmēm Nospied pogu un atver durvis pats! Informatīvie materiāli (tajā skaitā video pamācība) ir izvietota Rīgas satiksmes mājas lapā internetā (http://ej.uz/48c8), savukārt informatīvas plāksnītes pakāpeniski tiks izvietotas arī pieturvietās.

Jaunā pogu atvēršanas sistēma tiks ieviesta pakāpeniski. Rīgas satiksme sabiedriskā transporta līdzekļa vadītājus jau iepriekš ir informējusi par minētās sistēmas ieviešanu, vienlaicīgi aicinot raudzīties ar sapratni uz situācijām, kad pasažieri nelieto automātiskās durvju atvēršanas pogas, un palīdzēt tās atvērt centralizēti.

No visiem 889 sabiedriskā transporta līdzekļiem, kas katru dienu apkalpo turpat vai pusmiljonu pasažieru, 587 (66% no kopskaita) jau ir aprīkoti ar speciālām durvju atvēršanas pogām. Tās nedarbojas brīdī, kad transporta līdzeklis ir kustībā vai neatrodas pieturvietā, taču automātiski atver norādītās durvis nākamajā pieturvietā, kas nodrošina pasažieru raitu iekāpšanu un izkāpšanu.

Rīgas satiksme 2013.gada 8 mēnešu laikā ir saņēmusi 298 sūdzības no pasažieriem par to, ka sabiedriskajā transportā ir pārāk auksti, un 170 sūdzības par to, ka ir pārāk karsti. Rīgas satiksme cer, ka jaunā sistēma palielinās pasažieru ērtības un samazinās to diskomfortu, ko pasažieri izjutuši līdz šim.

Jāpiebilst, ka šāda sistēma jau vairāk kā divus gadus darbojas zemās grīdas tramvajos, kur pasažieri labprāt izmanto minētās sistēmas priekšrocības. Turklāt Rīgas satiksme par šo sistēmu vai starpgadījumiem, kas saistīti ar durvju atvēršanas pogu lietošanu, nav saņēmusi nevienu pasažieru sūdzību.

Latvijā

Daži simti tūkstoši Latvijas cilvēku saziņai ar valsts un pašvaldību iestādēm izmanto e-adresi, tomēr daļa no viņiem jau iedzīvojusies nepatikšanās, vēsta 360TV Ziņas. Laikus neapstiprinot savu e-pastu paziņojumu saņemšanai, vairāki cilvēki kopš pavasara nav saņēmuši informāciju par kādu pārkāpumu un tagad soda naudās spiesti maksāt lielas naudas summas.

Svarīgākais