Pārdaugavā dzīvojošiem rīdziniekiem un pilsētas viesiem vēl dažus mēnešus vajadzēs pieciest gan sastrēgumus, gan citus neērtus pārvietošanās apstākļus.
Tur līdz gada beigām jāpabeidz četru lielu objektu būvniecība – Kārļa Ulmaņa gatves, Daugavgrīvas ielas un Vienības gatves rekonstrukcija un Dienvidu tilta trešās kārtas jeb jaunas automaģistrāles un nobrauktuvju būvniecība. Citviet pilsētā korķi tiek radīti citu iemeslu dēļ – visbiežāk tie ir iekavējušies remonti.
Pagājušajā piektdienā Juglā sastrēgumu izraisīja ielas remonts, bet to neveica Rīgas domes Satiksmes departaments. Līdzīga situācija ir Krustabaznīcas ielā, kur ielas posmā slēgta satiksme – tur uzņēmums Rīgas siltums atjauno siltumtrasi. Krustabaznīcas ielā, tāpat kā Mūskusalas un Akmeņu ielas krustojumā, darbiem vajadzēja būt pabeigtiem, to veicēji prasījuši termiņu pagarināt, skaidro Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Ilze Dišlere. Tikko ir pabeigta ielas izrakņāšana Valgumā ielā, kas radīja vismaz pusstundu ilgus sastrēgumus virzienā uz centru, bet nu līdz 21. septembrim ar Nacionālās bibliotēkas būvniecību saistītu darbu dēļ ir ierobežota transportlīdzekļu satiksme Mūkusalas un Akmeņu ielas krustojumā.
Līdz septembra sākumam Rīgas domes Satiksmes departaments ir pabeidzis ikgadējos darbus – atjaunojis ielu segumu 15 ielās un uz pārvadiem un salabojis bedrītes. Ielu segumu atjaunošanai Pārdaugavas, Austrumu un Ziemeļu rajonos un segumu atjaunošanai uz satiksmes pārvadiem pašvaldība piešķīra 2,5 miljonus latu, bedrīšu remontam – nepilnus 400 000 latu. «Mūsu lielie darbi ir pabeigti, atlikuši Eiropas finansētie projekti,» norāda I. Dišlere.
Auto vadītāji tagad var izmantot rekonstruēto pārvadu pār dzelzceļu Kārļa Ulmaņa gatvē tikai virzienā uz centru. Pārvada remonts virzienā no centra tiks pabeigts līdz novembra beigām, bet nākamgad tas turpināsies pie lidostas Rīga. Kamēr pārvadu pārbūvē, satiksme, tāpat kā līdz šim, notiek pa trim braukšanas joslām, no kurām vidējā joslā ir maiņvirziena satiksme.
Ar sastrēgumiem darba laika beigās jārēķinās tiem šoferīšiem, kuriem pagaidām jāriņķo zem Vanšu tilta. Vērienīgo Daugavgrīvas ielas rekonstrukciju plānots pabeigt līdz oktobra beigām, un tad satiksmes organizācija šajā vietā uzlabosies. No nākamās nedēļas arī gājējiem tiek solītas labākas pārvietošanās iespējas, vienīgi jāskatās, kurās vietās par to liecinās norādes. Piemēram, Bezdelīgu ielu ierastajā vietā vairs nevarēs pāriet.
Šogad ir jāpabeidz būvēt jauno automaģistrāli – Jāņa Čakstes gatvi – Dienvidu tilta nobrauktuves. Neatkarīgā Bišumuižas apkaimē novēroja, ka darbi notiek arī brīvdienās – šur un tur rosījās pa strādniekam darba apģērbā, pa līdz galam neuzbūvēto ceļu aizbrauca dažas mašīnas, bet vietējie iedzīvotāji izmantoja iespēju un rāpās pāri aizžogojumiem, lai saīsinātu ceļu no mežiņa līdz mājai.
Tuvākajā laikā punkts tiks pielikts ieilgušajai Vienības gatves pārbūvei. Tur 2012. gadā atlika uzklāt ielas seguma virskārtu un izbūvēt komunikāciju, bet darbi apstājās Mārupes iedzīvotāju sūdzības dēļ. Viņi vērsās tiesā ar pretenzijām, ka mārupiešiem tiek liegti pievedceļi. Tikai pēc tiesas lēmuma sagaidīšanas varēja turpināt darbus, bet atkal bija jāsludina iepirkuma konkurss, jo būvdarbu veicējs dīkstāves dēļ izlēma lauzt līgumu ar Satiksmes departamentu. I. Dišlere informē, ka būvniecība atsākās tikai šā gada augusta sākumā.
***
Līdz 2013. gada beigām jāpabeidz:
- Kārļa Ulmaņa gatves satiksmes pārvada rekonstrukcija (no Lielirbes ielas līdz Šampētera ielai un no Grenču ielas līdz Gramzdas ielai);
- Krišjāņa Valdemāra ielas un Daugavgrīvas ielas satiksmes mezgla rekonstrukcija;
- Dienvidu tilta 3. kārta (posms no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai);
- Vienības gatves no Kaplavas ielas līdz Ozolciema ielai rekonstrukcija.