Rīgas iekšpagalmos ieguldīs četrus miljonus latu

© F64 Photo Agency

Iekškvartālu ceļu remontam šogad Rīgas dome paredzējusi četrus miljonus latu, un darbi notiek Pārdaugavā, Pļavniekos un Purvciemā.

Iedzīvotājiem, redzot, kā tiek remontēti piebraucamie ceļi pagalmos, ir radušies gan jautājumi, gan pretenzijas, gan ieteikumi. Rīgas domē informē, ka darbi tiek pieņemti tā, kā noteikts normatīvajos aktos, un vairākas vietās ir pieprasīts padarīto salabot un pārtaisīt.

Atklājies, ka vairākos pērnruden remontētajos iekškvartālos Rīgā remontdarbi veikti nekvalitatīvi, tāpēc jau šopavasar tur brauktuves laboja atkārtoti. Visvairāk kritikas izpelnījās pagalms A. Deglava ielā 156, bet šovasar atklājās, ka, vēloties ietaupīt, Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija pieļāvusi vietām atstāt veco asfaltbetona segumu. Tur jānoasfaltē visa paredzētā platība, lai ceļš vai celiņš neatgādinātu lupatdeķi.

Pēc pērn veiktajiem pagalmu piebraucamo ceļu remontiem atklājās, ka visvairāk pretenziju bija par plaisām, – asfaltā braucamās daļas pusē gar jaunajām apmalēm izveidojušās garenas plaisas. Tur varētu vainot gan iekšpagalmu iedzīvotājus, kuri, iespējams, ar savām mašīnām uzbrauc arī uz ietves, gan atkritumu savākšanas transportu. Tas ne vienmēr spēj izgrozīties šaurajā brauktuvei atvēlētajā platībā. Ietvju konstrukcija nav paredzēta daudzu tonnu slodzei. Nesen portālā Delfi varēja izlasīt rīdzinieka sašutumu par remontu A. Deglava ielā 106k, kur zālienu izbraukājis atkritumu vedējs. Iedzīvotājs ierosināja asfaltējot smagā transporta manevriem pagalmos atvēlēt vairāk vietas, jo tik un tā tas brauks tur, kur var izbraukt, nevis tur, kur būs asfalta strēmele.

Pagājušajā gadā Pļavnieku un Purvciema apkaimē tika saremontēti vairāk nekā desmit iekškvartāli, darbi turpinās šogad, kad plānots salabot ap 40 pagalmu (149 adresēs). Pārdaugavā šogad plānots izremontēt vairāk nekā 20 iekškvartālus (vairāk nekā 100 adresēs). Rīgas domes sabiedrisko attiecību darbinieks Uģis Vidauskis saka – pirmām kārtām tiek laboti piebraucamie ceļi mācību un medicīnas iestāžu tuvumā. Iedzīvotāju norādītās remontējamās vietas izvērtē izpilddirekcijās un prioritāri salabo viskritiskākajā stāvoklī esošās. Tāpēc nevajag secināt – ja blakus pagalmu asfaltē, tad nākamais, ko remontēs, būs manējais.

Izpilddirekcijas neiekļauj remontējamo iekškvartālu ceļu sarakstā tos, kurus izmanto dzīvokļu īpašnieku biedrības vai kooperatīvi. Izpilddirekcijām jānodrošina tikai Rīgas pašvaldības valdījumā esošo pagalmu un piebraucamo ceļu remonts. Taču, ja tuvumā ir kāds pašvaldības objekts (piemēram, bērnudārzs), tad piebraucamos ceļus var remontēt, arī daļēji piešķirot līdzekļus no pašvaldības budžeta.

Daudzas ielas un pagalmi Rīgā spēcīga lietus laikā applūst, bet iekškvartālu piebraucamo ceļu remonta programmā nav paredzēti līdzekļi lietus notekūdeņu kanalizācijas ierīkošanai, tikai bojātā ielas seguma nomaiņai un apmalīšu uzstādīšanai. Ja notekūdeņu kanalizācijas sistēma jau ir, tad remonta laikā iespēju robežās arī to saved kārtībā.

Latvijā

Biznesa augstskolas "Turība" Biznesa inkubators, Uzņēmējdarbības vadības fakultāte un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts janvārī rīkos trešo ilgtspējīgu biznesa ideju hakatonu "To Be", informē augstskola.

Svarīgākais