Vilcienu iekļauj Rīgas sabiedriskā transporta shēmā

Padarot Rīgas iedzīvotāju un tās viesu pārvietošanos pa galvaspilsētu vienkāršāku, atbildīgās amatpersonas pirmdien parakstīja līgumus, kas paredz, ka sākot ar šo rudeni pa Rīgas administratīvo teritoriju, izmantojot e-talonus varēs pārvietoties arī ar pasažieru vilcieniem.

Līgumu parakstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, Pasažieru vilciena (PV) valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis un VSIA Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Saskaņā ar ieceri PV kasēs e-talonus sāks tirgot jau augusta nogalē, bet pirmie pasažieri vilciena pakalpojumus ar e-talonu varēs izmantot tikai oktobrī. Tie būs skolnieki, studenti un pensionāri, kā arī citas pasažieru grupas, kurām pienākas sabiedriskā transporta biļešu atlaides. Visi pārējie e-talona izmantotāji ar vilciena pakalpojumus Rīgas teritorijā varēs izmantot sākot ar novembri un standarta brauciena cena būs 50 santīmi – tik pat cik Rīgas sabiedriskajā transportā, ja norēķinās ar e-talonu.

A. Birkmanis skaidro, ka gadījumā, ja pasažieris vēlēsies turpināt ceļu ar vilcienu arī ārpus Rīgas teritorijas, tad dzelzceļa stacijā viņam būs jānopērk biļete no pirmās stacijas, kas ir ārpus Rīgas administratīvās teritorijas, līdz iecerētajam galapunktam. Pastāvēs arī iespēja biļeti iegādāties no konduktora vagonā, taču tādā gadījumā tā maksās mazliet vairāk nekā dzelzceļa kasē pirkta. E-talonu varēs validēt, gan dzelzceļa stacijās, gan pašā vilcienā pie konduktora.

PV vadītājs pastāstīja, ka līdz ar e-talona ieviešanu Rīgas sabiedriskajā transportā, dzelzceļš zaudēja aptuveni 625 tūkstošus pasažieru gadā. Tagad līdz ar e-talona ieviešanu arī vilcienos, cerēts šos pasažierus atgūt. Tādēļ arī paredzēts, ka, neraugoties uz izdevumiem, kas nepieciešami, lai iegādātos un uzstādītu e-talonu validēšanas ierīces, PV zaudējumos neiestigs. „Nebūs lieli, bet būsim plusos,” teica A. Birkmanis. Turklāt līdzekļus, kurus PV neiegūs pārvadājot pasažierus, kuriem saskaņā ar Rīgas domes lēmumu pienākas atlaides, uzņēmums atgūs no pašvaldības.

Pēc līgumu parakstīšanas pilsētas mērs N. Ušakovs uzsvēra, ka šī vienošanās nodrošinās to, ka būtiski tiks atvieglota pilsētnieku pārvietošanās pa pilsētu. Turklāt daļai pasažieru izmantojot dzelzceļa pakalpojumus, tikšot atvieglota arī Rīgas sabiedriskā transporta slodze un, piemēram, tiem, kas būs izvēlējušies tomēr braukt ar trolejbusu vai autobusu būs ērtāk, jo transporta līdzeklis būs tukšāks. Prognozēts, ka jauno pakalpojumu galvenokārt izmantošot pensionāri un skolnieki.

„Ieviešot sabiedriskā transporta atlaides vilcienos, ieguvēji būs visi rīdzinieki. Viņiem būs plašākas iespējas ērtā veidā pārvietoties pa pilsētu saglabājot braukšanas maksas atvieglojumus. Turklāt rīta un vakara stundās, kad noslodze ir vislielākā, tiks atslogoti Rīgas satiksmes autobusi, tramvaji un trolejbusi, daļu pasažieru novirzot uz vilcieniem,” saka N. Ušakovs.

Viņš arī atzina, ka šis ir ļoti labs sadarbības piemērs starp valdību un Rīgas domi, kuru vada Saeimas opozīcijā esošais Saskaņas centrs un tā partneris Gods Kalpot Rīgai. Sadarbību pozitīvi vērtē arī Satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

„Pozitīvi vērtēju šo sadarbības projektu, kurš Rīgas iedzīvotājiem dos papildus ērtības, mobilitāti un ļaus izmantot Rīgas domes piešķirtās priekšrocības arī Pasažieru vilciena reisos,” teica ministrs, kurš uzskata, ka vilciens ar laiku varētu kļūt par cienīgu konkurentu līdz šim ierastajam sabiedriskajam transportam.

DARĪTS! Līgums parakstīts un vienu no tā eksemplāriem Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (centrā pa labi), Satiksmes ministram Anrijam Matīsam nolūkojoties (pa labi priekšplānā), nodot Autotransporta direkcijas vadītājam Normundam Narvaišam.

Latvijā

Veselības ministrija (VM) rosina Finanšu ministriju (FM) no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt papildu finansējumu teju 10,5 miljonu eiro apmērā Nacionālajam veselības dienestam (NVD), lai nodrošinātu samaksu par Latvijas iedzīvotājiem sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kas saņemti no Eiropas Savienības (ES) un Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm.

Svarīgākais